موزه لوور یکی از جاذبه های شهر پاریس

موزه لوور یکی از جاذبه های شهر پاریس

به گزارش گلونی گاهی یک بنا می‌تواند معرف یک شهر یا کشور باشد و در مورد شهر پاریس، اگر نگوییم که موزه لوور معرف این شهر است، باید یادآور شویم که یکی از شاخصه‌های مهم کشور فرانسه است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می‌کند.

این موزه که در کنار رود سن در شهر پاریس واقع شده است، بزرگ‌ترین موزه هنر دنیا محسوب می‌شود و در عین حال یکی از پربازدیدکننده‌ترین موزه‌ها هم هست که حدود ۳۵هزار اثر هنری و تاریخی در ۸ قسمت مختلف را در خود جای داده است.

این موزه در اواخر سده ۱۲ میلادی در به فرمان فیلیپ دوم و در کاخ لوور بنا شده است.  اما در ۱۰ آگوست ۱۷۹۳ کار رسمی خود را با به نمایش گذاشتن ۵۳۷ عدد نقاشی شروع کرد.

البته این مکان قبل از انقلاب کبیر فرانسه موزه‌ای سلطنتی بود و تنها در اختیار خاندان حاکم قرار داشت اما بعد از انقلاب و به مرور به موزه‌ای برای مردم تبدیل شد.

این موزه یک بار هم نام ناپلئون را به خود گرفت اما خیلی زود بعد از مرگ جهان‌گشای فرانسوی این نام از موزه برداشته شد.

آثار به نمایش گذاشته شده در لوور براساس تقسیم‌بندی دقیق و خاصی چیده شده‌اند. یکی از این تقسیم‌بندی‌ها، دسته‌بندی بر اساس تمدن‌ها و ادوار تاریخی آن‌ها است. به عنوان مثال بخش مربوط به تمدن ایران به بخش‌های ایران باستان و ایران اسلامی تقسیم شده است.

قانون حمورابی، تابلوی مونالیزا، مجسمه ونوس میلو، مجسمه بزرگ ابوالهل، گاو بالدار آشوری، بانوی صخره‌ها، لوح پیروزی نرم‌سین، نقاشی ونوس و سه زن زیبا و نقاشی آزادی هدایتگر مردم از نمونه آثار حائز اهمیتی است که در این موزه نگه‌داری می‌شود و در معرض دید است و به حتم از بین این آثار تابلوی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی از شهرتی خاص‌تر از باقی آثار بهره‌مند است.

در طول شیوع ویروس کرونا در جهان و قرنطینه‌های سراسری نیز موزه از حرکت بازنایستاد. اما اینبار برای حفظ سلامت مردم تمامی خدمات موزه آنلاین ارائه شد.

در قرنطینه خانگی بنشینید و در موزه لوور قدم بزنید

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری‌

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240192 ساعت خبر : 4:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240192
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات