میزبانی کشاورزان شهرستان ازنا از حیات وحش

میزبانی کشاورزان شهرستان ازنا از حیات وحش

به گزارش گلونی طبق ویدیوی منتشر شده کشاورزان مهربان روستاهای شهرستان ازنا از میش‌هایی که در خشکسالی جاری به اراضی کشت آنان وارد شده‌اند، پذیرایی کردند.

طبق اطلاعات به دست آمده این میش‌ها بر اثر خشکسالی در مناطق بالادست و برای تامین غذای خود به منطقه وارد شده‌اند.

میزبانی کشاورزان شهرستان ازنا

نماشای گلونی را دنبال کنید

هر چند که کشاورزان دل‌سوز حیات وحش هستند و با مهربانی از آنها پذیرایی کرده‌اند اما باید به این نکته توجه داشت که تامین غذای این حیوانات به صورت مستقیم و در نزدیکی محل زندگی انسان می‌تواند به یک عادت تبدیل شود.

همین موضوع می‌تواند به زیست طبیعی این حیوانات آسیب بزند و تغییر محیط زندگی آنان به ضررشان تمام شود.

چون عادت به غذا گرفتن از انسان می‌تواند این حیوانات را در دام شکارچیان بیندازد و آنان برای رهایی از دست این افراد، تلاشی نکنند.

هم‌چنین در پی خشکسالی‌هایی که در محل زندگی این حیوانات رخ داده است، احتمال دارد حیوانات وحشی هم به این مناطق راه پیدا کنند و مرز موجود بین محل زندگی حیوانات حیات وحش بر هم بخورد.

از طرفی راه پیدا کردن حیوانات به محیط زندگی انسان می‌تواند آنها را تا مناطق پایین‌تر هدایت کند و نزدیکی آنان به جاده منجر به تصادف و آسیب آنها شود.

به همین علت می‌توان با فاصله گرفتن و احداث  آبشخور در مناطق دورتر از اراضی کشاورزی و نزدیک به محل زندگی این حیوانات، آنان را در منطقه امن‌شان نگه داشت.

روشی که هم بتواند فاصله محیط انسان و سایر حیوانات را حفظ کند و هم با توجه به خشکسالی‌های اخیر غذای مورد نیاز این گونه‌های جانوری را تامین کند.

حضور خرس قهوه ای در قله سبلان در کنار کوهنوردان

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 237724 ساعت خبر : 12:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=237724
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات