نظر دکتر خانیکی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی

نظر دکتر خانیکی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی

به گزارش گلونی دکتر هادی خانیکی، رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، در اکانت خود درباره طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی نوشت:

من هم کارزار «مخالفت با طرح‌های محدودکننده اینترنت بین‌المللی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی» را همچون هزاران شهروند دیگر ایرانی امضا کردم. این طرح و تلاش‌های مشابه آن خشت کجی هستند برای ساخت یک زندگی موهوم در عصر ارتباطات.

به عنوان یک معلم و محقق ارتباطات که دغدغه‌اش توسعه همه‌جانبه ایران و بهره‌مندی از تجارب تاریخی است می‌گویم جهان و جامعه ما دستخوش تغییرات شتابناک و پردامنه است که بنیاد آن بر فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی از جمله اینترنت نهاده شده است.

ماهیت اینترنت متکثر و فرصت‌های آن متعدد است. علاوه بر اینکه در سال‌های اخیر دسترسی عمومی به آن سهل و ارزان‌تر شده است. دو مزیت کلیدی آن «جهانی بودن» و «غلبه بر زمان و مکان» است، از این‌رو هر نگاه تهدیدانگارانه و هر تلاشی برای حذف این مزیت‌ها با شکست روبرو می‌شود.

اراده بخشی از قدرت سیاسی برای ایجاد محدودیت فراگیر بر سر راه اینترنت برخلاف روح قانون اساسی و محدودکننده آزادی‌های مشروع شهروندان است. علاوه بر آن اقدامی نسنجیده است که بر نارضایتی و نگرانی و ناامیدی گروه‌های مختلف جامعه می‌افزاید.

اگرچه نوآوری‌های فناورانه در دسترسی به اینترنت ممکن است ماهیت و سرعت اجرایی این طرح را تغییر دهد، باز هم نمی‌توان از خسارت‌ها و آسیب‌های اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و روانی آن غافل شد.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی رای آورد

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238453 ساعت خبر : 11:36 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238453
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات