چگونه در واتساپ تصویر محو شونده بفرستیم

ویژگی View Once چگونه کار می کند؟

چگونه در واتساپ تصویر محو شونده بفرستیم

به گزارش گلونی پیام‌رسان واتساپ در حال ارائه ویژگی جدیدی است که باعث می شود چت‌های درون برنامه شما کمی ایمن‌تر شوند.

فیسبوک (مالک واتساپ) اعلام کرد که قابلیت جدید برنامه WhatsApp  می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب و کاربردی باشد.

این ویژگی جدید View Once نامیده می‌شود که به معنی قابل مشاهده بودن یک ویدیو یا یک تصویر برای یک بار است.

همانطور که از نام این ویژگی مشخص است، ویدیوها و تصاویر ارسال شده در برنامه واتساپ فقط یک بار برای کاربران قابل مشاهده خواهد بود.

این موضوع بدان معنی است که کاربران پس از دیدن ویدیو یا تصویر مورد نظر، دیگر قادر به مشاهده آن نیستند و به صورت خودکار این فایل ارسال شده حذف می‌شود.

نکته قابل توجه در رابطه با ویژگی View Once این است که فعلا این قابلیت تنها به صورت بتا (نسخه آزمایشی) در دسترس تعدادی از کاربران قرار دارد.

با توجه به این موضوع این احتمال وجود دارد تا بسیاری از افراد امکان استفاده از این ویژگی را نداشته باشند و باید امیدوار بود که در هفته‌های آینده View Once در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد.

چگونه در واتساپ تصویر محو شونده بفرستیم

ویژگی View Once

در آزمایش‌های انجام شده این موضوع تایید شده است که حتی اگر حالت خوانده شدن پیام ارسال شده برای کاربر غیر فعال باشد، محتوا ارسالی به صورت خودکار از بین خواهد رفت.

ناگفته نماند که قابلیت View Once به صورت کامل در حالت خصوصی نبوده و نمی‌توان آن را یک بخش کاملا خصوصی دانست.

یکی از دلایل اصلی که بسیاری از افراد این قسمت را یک بخش کاملا خصوصی نمی‌دانند این است که هنگام مشاهده یک تصویر در حالت View Once کاربران می‌توانند از آن Screen Shot (عکس از صفحه) بگیرند. به علاوه اگر کاربری در این حالت اسکرین شات یا اسکرین ریکورد بگیرد برنامه واتساپ به فرستنده آن محتوا، اعلام نخواهد کرد.

یکی دیگر از مشکلات این بخش این است که متاسفانه فرستنده نمی‌تواند فایل ارسال شده را از صفحه مکالمه (چت) پاک کند. اما اگر تصویری به اشتباه در این قسمت بارگذاری شود، امکان حذف آن تنها تا قبل از مشاهده شدن توسط مخاطب وجود دارد.

پایان پیام

کد خبر : 239164 ساعت خبر : 9:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=239164
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات