پیمان ابدی و ارشا اقدسی؛ عشق به کاری پر خطر

پیمان ابدی و ارشا اقدسی؛ عشق به کاری پرخطر

به گزارش گلونی روز گذشته خبر فوت ارشا اقدسی، بدلکار نام آشنای سینمای ایران، منتشر شد.

علت فوت او حادثه مغزی بر اثر یکی از صحنه‌های بدلکاری در فیلم سینمایی عنوان شد. موضوعی که دوازده سال پیش درمورد پیمان ابدی، یکی دیگر از بدلکاران معروف سینما شنیدیم و البته برای هر دو خبر متاثر شدیم.

پیمان ابدی جزو نخستین افرادی بود که شغلی با این عنوان را وارد کشور کرد و مردم به وسیله او با این حرفه آشنایی پیدا کردند.

ارشا اقدسی نیز از شاگردان مرحوم ابدی بود و با اجرای پروژه‌هایی در داخل و خارج کشور توانست زوایای دیگری از این حرفه را به نمایش بگذارد.

اما چیزی که بیش از شغل و حرفه مشترک، این دو بدلکار را به یکدیگر پیوند می‌دهد، علاقه آنها به بدلکاری است.

بدلکاری کار راحتی نیست. آن هم زمانی که اعضای آن می‌دانند نه از سوی نهادهای ورزشی حمایت می‌شوند و نه از سوی نهادهای سینمایی.

بدلکاری کار سختی است چون بدلکار می‌داند زمانی که می‌خواهد کارش را شروع کند، احتمال دارد نتواند آن را تمام کند و حتا می‌داند شاید آخرین بدلکاری است که انجام می‌دهد.

جایی که نه تنها امنیت شغلی وجود ندارد بلکه خبری هم از امنیت جانی نیست.

این بحث‌ها را بدلکاران، علی‌الخصوص پیمان ابدی و ارشا اقدسی، می‌دانستند ولی با این وجود هر بار با علاقه بیشتری در پروژه‌های جدید حاضر می‌شدند.

چون این کار را دوست داشتند و تمام خطرات آن را به جان می‌خریدند.

هرچند با این اوصاف بدلکاری هنوز به عنوان یک «شغل» جانیفتاده و بعضاً آن را «هنر» هم نمی‌دانند.

اما اگر خوب فکر کنیم متوجه می‌شویم که علاقه به کارهای پرخطر، با پای خود به دل خطر رفتن به امید پیروزی، خلق صحنه‌های اکشن و هیجان‌انگیز که مخاطب از دیدن آن کیف می‌کند و فضای سینما و تلویزیون را تغییر می‌دهد، هنری ستودنی است.

هنری که این روزها، هنرمندان مهم و کاربلدش را از دست می‌دهد و کسی نیست تا دوباره جوانه امید را در دل علاقه‌مندان این رشته سبز کند.

در حالی که کافی است از آنها حمایت شود تا بتوانند مثل سایر هنرمندان و ورزشکاران به فعالیت بپردازند و بیش از پیش علاقه خود را به این حرفه نشان دهند.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 239265 ساعت خبر : 12:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=239265
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات