ژوئیه امسال (۱۰ تیر تا ۹ مرداد) گرمترین ماه جهان بوده است

ژوئیه ۲۰۲۱ گرمترین ماه جهان بوده است

به گزارش گلونی و به نقل از گاردین دمای جهانی زمین و سطح اقیانوس، ماه گذشته (۱۰ تیر تا ۹ مرداد) ۰.۹ درجه سانتی‌گراد گرمتر از میانگین قرن بیستم بود که رکورد ژوئیه ۲۰۱۶ را شکست.

به تایید دانشمندان دولت امریکا ژوئیه گرمترین ماه جهان بود که تا کنون ثبت شده است، این نشانه دیگری از بحران آب و هوایی در حال وقوع است که اکنون تقریباً همه نقاط کره زمین را تحت تاثیر قرار داده است.

دمای جهانی سطح زمین و اقیانوس در ماه گذشته ۰.۹ درجه سانتی‌گراد گرمتر از میانگین قرن بیستم، که ۱۵.۸ درجه سانتی‌گراد است، بود، و این گرمترین ماه از زمان ثبت اسناد به شیوه نوین در ۱۴۲ سال گذشته است.

به گفته اداره ملی اقیانوس و جوی (Noaa)، این افزایش دما رکورد قبلی را که در جولای ۲۰۱۶ ثبت شده بود، شکست.

ریک اسپینراد، مدیر Noaa می‌گوید: در این مورد، رتبه اول بدترین مکان است. ژوئیه معمولاً گرمترین ماه سال در جهان است، اما ژوئیه ۲۰۲۱ از گرمترین ماه‌های ژوئیه ثبت شده گذشته پیشی گرفت. این رکورد جدید به نگرانی‌ها و اختلالاتی که تغییرات آب و هوایی برای جهان در پیش گرفته است می‌افزاید.

گرمای ماه گذشته به دلیل افزایش دمای هوا در سراسر جهان ایجاد شد. آسیا گرمترین ماه ژوئیه خود را تجربه کرد و اروپا، که توسط موج گرما و آتش‌سوزی در کشورهایی از جمله یونان و ایتالیا سوزانده شد، برای دومین بار گرمترین ماه ژوئیه خود را ثبت کرد.

اسپینراد می‌گوید که گزارش IPCC تأیید می‌کند که تأثیرات گسترده، و به سرعت در حال تشدید است. بر اساس گزارش‌ها، بالاترین دمای ثبت شده اروپا در روز چهارشنبه گذشته در سیسیلی ثبت شد، جایی که دما به ۴۸.۸ درجه سانتی‌گراد رسید.

استرالیا برای چهارمین بار گرمترین ماه ژوئیه خود را ثبت کرد، در حالی که آمریکای شمالی، که در بیشتر سال با گرمای شدید، خشکسالی و آتش‌سوزی در قسمت وسیعی از نیمه غربی خود روبرو بوده است، برای بار ششم بالاترین دمای خود را در ماه ژوئیه ثبت کرده است.

گزارش آب و هوایی Noaa همچنین نشان داد که میزان یخ دریای قطب شمال بیش از ۱۸ درصد کمتر از حد متوسط ​​بین ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۰ بود. این چهارمین باری است که این میزان از یخ از زمان شروع ثبت تصاویر ماهواره ها در سال ۱۹۷۹ ثبت شده است.

اکنون بسیار محتمل است که سال ۲۰۲۱ در بین ۱۰ سال از گرمترین سال‌های ثبت شده در جهان قرار گیرد.

تأیید رکورد گرمای ماه ژوئیه بعد از گزارش مهم بین‌المللی هیئت بین‌المللی تغییر آب و هوا (IPCC) اتفاق افتاد.

گزارش IPCC نیز نشان داد سوزاندن سوخت‌های فسیلی توسط انسان بدون تردید کره زمین را تا حدی گرم کرده‌ است که در ۱۲۵,۰۰۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

این رفتار جهان را به سمت تغییرات خطرناک آب و هوایی سوق می‌دهد که تنها با کاهش سریع و عمیق انتشار گازهای گلخانه‌ای قابل پیشگیری است.

خشکسالی شدیدتر می‌شود؛ گرمترین جهان در ۲۰۰۰ سال گذشته

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 241749 ساعت خبر : 9:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=241749
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات