مردم کره جنوبی از ماشین‌های وارداتی استفاده نمی‌کنند؟

مرسدس بنز، BMW، آئودی، و فولکسونگ در سال ۲۰۲۱ چهار خودروی پرفروش بوده‌اند

آیا مردم کره جنوبی از ماشین های وارداتی استفاده نمی کنند؟

به گزارش گلونی در ویدیویی، یکی از نامزدهای کابینه جدید دولت سیزدهم در اظهاراتی که زمان آن مشخص نیست، بیان می‌کند که در کره جنوبی درب‌های پارکینگ‌ها طوری ساخته می‌شود تا ماشین‌های آمریکایی در آن جای نگیرند و حتی با وجود اینکه می‌توانند از مرسدس بنز استفاده کنند ترجیح می‌دهند تا از ماشین‌های تولید ملی خود استفاده کنند.

او همچنین بیان می‌کند که مسئولین این کشور نیز از خودروهای ملی این کشور استفاده می‌کنند.

اما آیا همه این نکات درست است؟ آیا ماشین‌های وارداتی جایگاهی در کره جنوبی ندارند؟

بر اساس یک گزارش که در اواخر ماه مارس ۲۰۱۸ در خبرگزاری رویترز منتشر شده است، ماشین‌های ژاپنی و آلمانی ساخته شده در آمریکا در کره جنوبی بسیار برای مردم کره جنوبی محبوب هستند.

در سال ۲۰۱۷، کره‌ای‌ها بیش از ۴۲ هزار وسیله نقلیه ساخت ایالات متحده را خریداری کرده‌اند که بسیاری از آنها وسایل نقلیه اسپورت هستند.

از این تعداد خودرو، تقریباً دو سوم خودروهایی بودند که توسط خودروسازان آلمانی یا ژاپنی در کارخانه‌های خود در ایالات متحده ساخته شده بودند.

طبق آمار جمع‌آوری شده توسط انجمن واردکنندگان و توزیع‌کنندگان خودروی کره، فورد اکسپلورر سال ۲۰۱۷ با ۶ هزار مورد فروش، محبوب‌ترین خودروی ساخت آمریکا در کره جنوبی بود.

مردم کره جنوبی ۴ هزار و ۸۴۳ مدل تولید شده توسط ایالات متحده با نام تجاری جیپ (محصولی از شرکت خودروسازی فیات) را در سال گذشته ثبت کرده‌اند.

همچنین ۲ هزار و ۸ خودروی امریکایی کادیلاک ساخت شرکت جنرال موتورز در سال گذشته در این کشور خریداری شده است.

این داده‌ها شامل ۴ هزار و ۷۳۹ خودروی شورلتی که توسط خودروسازی GM Korea در سال ۲۰۱۷ وارد شده و به فروش رفته است نمی‌شود.

به طور کلی، مصرف‌کنندگان کره جنوبی خودروهای ساخت آمریکا را که توسط برندهای آلمانی و ژاپنی عرضه می شوند ترجیح می‌دهند.

برندهای خودروساز لوکس آلمانی BMW AG و مرسدس بنز در سال ۲۰۱۷ تعداد ۱۲,۹۴۷ وسیله نقلیه ساخت آمریکا را در کره جنوبی به فروش رساندند. کره جنوبی سال ۲۰۱۷ ششمین بازار بزرگ مرسدس شد.

در بین خودروسازان ژاپنی، هوندا بیشترین موفقیت را در فروش خودروهای ساخت آمریکای خودش به مصرف‌کنندگان کره جنوبی داشت و سال ۲۰۱۷ تعداد ۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه هوندای ساخت آمریکا در کره به فروش رسید.

محبوب ترین ماشین‌های وارداتی در کره چیست؟

بر اساس گزارشی دیگر که در فوریه ۲۰۲۱ در مجله Haps Korea Magazine منتشر شده است، خودروی‌های آلمانی مرسدس بنز، BMW، آئودی، و فولکسونگ در سال ۲۰۲۱ چهار خودروی پرفروش در این کشور بوده‌اند.

براساس آمار منتشر شده توسط انجمن واردات خودرو کره، ۲۲ هزار و ۳۲۱ خودرو وارداتی در ماه ژانویه در این کشور به فروش رسیده است که نسبت به سال قبل ۲۶.۵٪ افزایش داشته است.

مرسدس بنز  با ۵ هزار و ۹۱۸ خودرو و پس از آن BMW با ۵ هزار و ۷۱۷ خودرو بیشترین فروش را در این کشور داشته اند. بعد از این دو خودرو سایر خودروها مانند آئودی (۲,۳۰۲)، فولکس واگن (۱,۲۳۶)، وُلوو (۱,۱۹۸)، شورلت (۱,۱۹۵)، مینی (۷۱۲)، پورشه (۶۱۸)، جیپ (۶۶۸)، لینکلن (۴۸۶)، لکسوس (۴۴۳)، فورد (۴۴۲)، تویوتا (۴۰۰)، لندروور (۳۵۸) و هوندا (۱۹۲) در این لیست جای گرفته‌اند.

رئیس جمهور کره جنوبی از چه ماشین‌هایی استفاده می‌کند؟

رییس جمهور کره جنوبی، Moon Jae-in از سه خودروی مرسدس بنز (Mercedes-Maybach W222 S600 Guard)، هیوندای نکسو (Hyundai Nexo SUV) و جنسیس (Genesis EQ900) استفاده می‌کند.

مرسدس بنز مدل Mercedes-Benz W222 S600 Pullman Guard در آغاز ریاست جمهوری Park Geun-hye در سال 2013
مرسدس بنز مدل Mercedes-Benz W222 S600 Pullman Guard در آغاز ریاست جمهوری Park Geun-hye در سال ۲۰۱۳

 

همچنین گلونی در جست‌وجوهای خود مطلبی مبنی بر کوچک بودن درب‌های پارکینگ منازل در کره جنوبی به منظور جلوگیری از استفاده از ماشین‌های آمریکایی نیافت. اما با نگاهی به آمار واردات خودرو به کره جنوبی می‌توان این ادعا را نیز رد کرد.

ارزش واردات خودرو و قطعات آن در ماشین های وارداتی
ارزش واردات خودرو و قطعات آن در ماشین های وارداتی

 

این نمودار ارزش واردات خودرو و قطعات آن به کره جنوبی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۹ در سایت Statista که در آخرین روز آگوست سال ۲۰۱۹ منتشر شده است را نشان می‌دهد. در سال ۲۰۱۹ در کره جنوبی ارزش واردات خودرو و قطعات آن به ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

بهبود صنعت خودروسازی در فضایی رقابتی

شاید یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تقویت بازار تولیدات داخلی جلوگیری از واردات محصولات مشابه آن باشد. اما آیا این روش بهترین روش است؟

ایجاد فضای رقابتی سالم و عادلانه شاید مسیر طولانی‌تر اما پربازده‌تری خواهد بود.

زمانی که تولید‌کننده داخلی در فضایی برابر محصول خود را تولید کند می‌تواند با بالا بردن کیفیت محصولش با قیمتی مناسب‌تر از محصولات وارداتی مصرف‌کننده را مجاب کند تا از محصولات داخلی خریداری کند.

اما زمانی که با ممنوعیت واردات برخی از کالاها مصرف‌کننده انتخاب دیگری نداشته باشد، تولیدکننده داخلی نیز ممکن است تلاشی برای بالا بردن کیفیت محصول خود و افزایش رضایت ‌مصرف‌کننده نکند، چراکه رقیبی ندارد.

اظهارات خلاف واقع، و مقایسه ایران با کشورهایی که صنعت خودروسازی پیشرو و با کیفیتی دارند تاثیری در افزایش فروش و یا رضایت از خودروهای داخلی که بیشتر مواقع از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و با قیمت‌های غیرواقعی به فروش می‌رسند نخواهد داشت.

ایجاد رقابت سالم و عادلانه و افزایش نظارت بر کیفیت تولیدات داخلی به دور از رانت و فسادهای مالی شاید یکی از روش‌های بهبود صنعت خودروسازی در کشور و تشویق مصرف‌کننده به خرید محصولات داخلی باشد.

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانیم عکس‌هایی از سئول ببینیم که ماشین غیرکره‌ای در آن به وضوح قابل مشاهده است:

ارزان ترین ماشین در ایران چقدر قیمت دارد

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240907 ساعت خبر : 2:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240907
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

کاش یه تحقیق هم می‌کردین درباره‌ی این که سایز خودروهای کره‌ای چقدر با وارداتی‌ها تفاوت داره. مثلا در پارکینگ‌هاشون ۷۰ سانت کوچیک‌تره؟