استرالیا کپسولی ساخت که کرونا را درمان می‌کند

استرالیا کپسولی ساخت که کرونا را درمان می‌کند

به گزارش گلونی و به نقل از خبرگزاری استرالیایی Nine News داروی احتمالی درمان کرونا ممکن است در استرالیا عرضه شود.

تلاش‌ها برای ثبت این قرص است که می‌تواند در مراحل ابتدایی بیماری با آن مقابله کند.

شرکتی که داروی ضد ویروسی موسوم به مولنوپیراویر (Molnupiravir) را تولید می‌کند، می‌گوید که به زودی برای تأیید موقت این دارو، درخواست خود را به TGA (نهاد تنظیم مقررات دارویی استرالیا) ارائه می‌دهد.

این دارو در حال حاضر در فاز سوم کارآزمایی بالینی قرار دارد که بیش از ۱۸۰۰ بیمار در سراسر جهان در آن شرکت کرده‌اند.

این قرص دو بار در روز مصرف می‌شود و طوری طراحی شده است که از تکثیر ویروس در بدن در روزهای اولیه تشخیص جلوگیری کند.

کارشناسان استرالیایی می‌گویند آزمایشات تا کنون بسیار امیدوار‌کننده بوده است و فقط عوارض جانبی خفیفی مانند سرگیجه و سردرد گزارش شده است.

نیل ویت استادیار دانشکده داروسازی دانشگاه سیدنی می‌گوید: «شرکت دارویی مرک (Merck) به تازگی آزمایش فاز ۲ را تکمیل کرده است که در مورد اثربخشی است. در این فاز بیشترین دوز دارو به بیماران داده شده است.

بنابراین در بدن بیمارانی که دو کپسول در روز مصرف می‌کردند، پس از تنها پنج روز درمان، هیچ اثری از ویروس دیده نشده است.»

در ماه ژوئن، دولت ایالات متحده ۱.۷ میلیون دوره از دارو (هر دوره برای درمان یک بیمار) را در صورت تایید FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) سفارش داد.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که این دارو برای کاهش خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در بیمارانی که علائم بیماری را تا پنج روز دارند و در معرض خطر شدید شدن بیماری قرار دارند مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی می‌گوید: «داروهای ضد ویروسی می‌توانند یک مکمل مهم برای واکسن‌های موجود باشند، به ویژه برای افرادی که شرایط خاصی دارند و ممکن است در معرض خطر بیشتری در برابر این ویروس باشند و واکسن به اندازه کافی از آنها محافظت نمی‌کند.»

تا کنون، بسیاری از داروهای امیدوار کننده برای مبارزه با کووید۱۹ برای کمک به بیماران در محیط بیمارستان طراحی شده است.

این هفته دولت استرالیا ۷۷۰۰ دوز آنتی‌بادی مونوکلونال به نام sotrovimab تهیه کرد که نیاز به تزریق داخل وریدی یک دوز در یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی دارد.

این درمان، که در حال حاضر توسط TGA در حال ارزیابی است، می‌تواند در صورت ابتلا به کووید۱۹ خفیف تا متوسط، خطر رفتن به بیمارستان یا مرگ را به میزان چشمگیری کاهش دهد.

استرالیا کپسولی ساخت که کرونا را درمان می‌کند

از طرف دیگر، قرص ضد ویروسی مولنوپیراویر، که در ابتدا برای آنفولانزا ساخته شد، یک درمان کوچک-مولکول با اثر درمانی مستقیم است.

پروفسور نیل ویت می‎گوید: «این اولین دارویی است که می‎توان از داروخانه تهیه کرد و در خانه برای افرادی که فقط علائم خفیف یا متوسط ​​ویروس را دارند مصرف کرد.»

در بیانیه‎ای، سازنده دارو MSD استرالیا، گفت که مذاکرات مثبتی با وزارت بهداشت استرالیا در مورد مولنوپیراویر داشته است و متعهد است که در صورت تأیید TGA با دولت استرالیا این گزینه درمانی را به سرعت در دسترس قرار دهد.

مسابقه ای برای پایان کرونا کشورها چقدر واکسن زده‌اند؟

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240572 ساعت خبر : 12:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240572
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات