گلونی

آتش سوزی جنگل کرخه در نزدیکی سایت تکثیر گوزن زرد مهار شد

آتش سوزی جنگل کرخه در نزدیکی سایت تکثیر گوزن زرد مهار شد

آتش سوزی جنگل کرخه در نزدیکی سایت تکثیر گوزن زرد مهار شد

آتش سوزی جنگل کرخه در نزدیکی سایت تکثیر گوزن زرد مهار شد

آتش پس از حدود 8 ساعت شعله‌ور بودن با کمک نیروهای محیط‌بنی پارک ملی کرخه، منطقه چهلپا اندیمشک و پارک ملی دز خاموش گردید.

در این عملیات نیروهای آتش‌نشانی شوش و شهرداری شوش پشتیبانی را بر عهده داشتند.

برآورد خسارت و وسعت آتش‌سوزی توسط کارشناسان محیط‌زیست در دست بررسی است.

به گزارش گلونی طبق گفت‌وگوی رئیس پارک ملی کرخه با ایسنا، روز گذشته (۱۳ شهریورماه) حریقی در وسعت حدود ۴ تا ۵ هکتار در بخش حفاظت‌شده جنگل‌های کرخه در محدوده شوش رخ داد که حدود ساعت ۲۰ دیشب پس از چهار ساعت، این حریق مهار شد.

محمد الوندی ادامه داد: «در همان حوالی یعنی حدود ساعت ۲۰ شب گذشته، جنگل‌های کرخه در سایت گوزن زرد نیز دچار حریق شد. برای مهار این حریق به لودر نیاز داشتیم و تامین لودر تا ساعت ۱۲ بامداد طول کشید اما در این بازه زمانی خطر را در بخش‌های نزدیک به محل نگهداری گوزن‌های زرد و محل‌های دارای حساسیت رفع کردیم.»

رئیس پارک ملی کرخه گفت: «سایت گوزن زرد دارای دو بخش ۷۰ هکتاری و حدود ۵ هکتاری است که بخش اول تخلیه شده است و گوزنی در آن نگهداری نمی‌شود. در حال حاضر آتش به بخشی که گوزن‌های زرد نگهداری می‌شوند نرسیده و این محل، در امان است.»

آتش سوزی جنگل کرخه

وی افزود: «در پی وزش باد، مجددا آتش شعله‌ور شد که احتمالا در ساعات آینده حریق مهار می‌شود.»

الوندی با بیان اینکه هنوز خسارت این حریق برآورد نشده است، گفت: «این حریق در وسعت ۲۵ تا ۳۰ هکتار رخ داده است و تقریبا در هر ۱۰ مترمربع یک درخت وجود دارد. در چنین آتش‌سوزی‌هایی آسیب دیدن آشیانه‌های پرندگان، خزندگان و جوندگان نیز زیاد است.»

وی بیان کرد: «احتمال عمدی بودن وقوع این حریق وجود دارد و شاید به دلیل اینکه به دامداران منطقه اجازه نداده‌ایم دام‌های‌شان در این محدوده چرا کنند، به دلیل لج و لج‌بازی این کار را کرده باشند.»

پایان آتش سوزی در جهان نما؛ هیرکانی خاکستر شد

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل