گلونی

آتش سوزی کوه نیر و تلاش برای دفع حریق

آتش سوزی کوه نیر و تلاش برای دفع حریق

آتش سوزی کوه نیر و تلاش برای دفع حریق

آتش سوزی کوه نیر و تلاش برای دفع حریق

امروز ۲۵ شهریور همچنان برخی نیروها در منطقه حضور دارند چون احتمال می‌رود آتش دوباره شعله‌ور بشود.

آتش‌سوزی از ساعت ۲۰ سه‌شنبه شب در جنگل‌های کوه نیر بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نیروهای منابع طبیعی بخش لوداب و نیروهای مردمی و دهیاران و شوراهای منطقه از همان ساعات اولیه به محل اعزام و اقدام و تلاش برای مهار آتش کردند اما به دلیل صعب‌العبور بودن همچنان آتش‌سوزی ادامه دارد. یک فروند بالگرد از ساعت ۱۰ صبح برای هلی برن نیروم در منطقه حضور دارد.

به گزارش گلونی به نقل از صداوسیما بخشدار لوداب گفت: «این آتش‌سوزی از دیروز آغاز شده و به دلیل وزش باد شدید شعله‌های آتش در حال پیشروی است.»

آقای بی‌نیاز وسعت آتش‌سوزی را حدود ۳۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: «این آتش‌سوزی از نقطه مرزی با منطقه سرفاریاب چرام آغاز شده و به منطقه گُسُرگ، تنگ دیوار و کوه نیر گسترش یافته است.»

وی ادامه داد: «از ساعت اولیه گزارش این آتش‌سوزی به مدیریت بحران اعلام و ۳ اکیپ امدادی به منطقه اعزام شده است.»

کورش بی‌نیاز با ابراز گلایه از وجود تنها ۲ نیروی منابع طبیعی در منطقه لوداب اضافه کرد: «قرارداد ۸ نیروی اداره منابع طبیعی لوداب تمدید نشده و با کمبود نیرو مواجه هستیم.»

بخشدار لوداب با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد این آتش‌سوزی مهار شده، اما به دلیل وزش باد شدید احتمال شعله‌ور شدن مجدد آتش وجود دارد گفت: «سخت‌گذر بودن منطقه و وزش باد شدید کنترل آتش را با سختی مواجه کرده است.»

آتش سوزی کوه نیر

تصاویر آتش سوزی:

نماشای گلونی را دنیال کنید

کوه نیر (به زبان لری _ کُه نیر) با ارتفاع سه هزار و ۴۵۰ متر از سطح دریاهای آزاد، یکی از کوه‌های ایران واقع در رشته‌کوه زاگرس جنوبی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

این کوه بین دو شهرستان چرام و بویراحمد واقع شده‌ است اما به جهت قرار گرفتن قسمت اعظم این کوه در شهرستان چرام جزو سرحدات این شهرستان محسوب می‌شود.

کوه نیر مانند اکثر کوه‌های زاگرس دارای کشیدگی شمال به جنوب است و از ضلع شرقی به مناطق جخونه سادات، و از ضلع غربی به روستای شیخ هابیل، از شمال به لوداب، و از جنوب به بخش سرفاریاب (روستاهای پاده، پشت چندار و پشته زیلایی) منتهی می‌شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد که با حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع دارای ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری است.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل