گلونی

آشنایی با هواشناسی کوهستان و بررسی وضعیت جوی در طبیعت

آشنایی با هواشناسی کوهستان و چگونگی بررسی وضعیت جوی در طبیعت

آشنایی با هواشناسی کوهستان و چگونگی بررسی وضعیت جوی در طبیعت

آشنایی با هواشناسی کوهستان و چگونگی بررسی وضعیت جوی در طبیعت

به گزارش گلونی در ارتباط انسان با طبیعت، همواره این موضوع مطرح بوده است که انسان به چه وسیله‌ای می‌تواند آینده خود را در ارتباط با پدیده‌های طبیعی، پیش بینی کند.

هر چند که در طول تاریخ، برای رسیدن به چنین پیش بینی‌هایی از روش‌های غیرعلمی استفاده شد اما امروزه با در اختیار داشتن داده‌های علمی، توانایی ثبت و آنالیز این داده‌ها، به بخشی از این خواسته‌ها دسترسی پیدا می‌کنیم.

یکی از این پدیده‌های طبیعی که غالب انسان‌ها با آن سر و کار دارند و بنا به دلایل مختلف می‌خواهند از آن اطلاع داشته باشند، وضعیت جوی در طول شبانه‌روز است.

چرا که این موضوع به صورت مستقیم با محیط زندگی انسان در ارتباط است و به گونه‌های مختلف می‌تواند بر روند فعالیت او تاثیرگذار باشد.

هواشناسی و پیش‌بینی وضعیت هوا، در طبیعت‌گردی و حضور مستقیم در طبیعت، متبلور می‌شود و نیاز به بررسی تخصصی‌تر دارد.

آشنایی با هواشناسی کوهستان

گفتگوی حمیدرضا میرزاده با محسن هاشم‌نژاد، ‌مدرس هواشناسی کوهستان، در صفحه انتشارات ایرانشناسی را از طریق ویدیوی زیر ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

به طور کلی هواشناسی یکی از شاخه‌های علم فیزیک است که روی ویژگی‌های جو بحث می‌کند و دارای شاخه‌های متنوعی از این موضوع است.

تغییرات کوتاه مدت جوی، نظیر بارش، رعد و برق، سرمایش یا گرمایش مشخص که در زمان کوتاهی اتفاق می‌افتند، شامل علم هواشناسی می‌شوند و کاربردهای مختلف آن در حوزه شهر و خارج از شهر، متفاوت است.

چرا که اولین اتفاق بعد از خروج از شهر، تغییر ارتفاع نسبت به محیط شهر است. همچنین محدودیت اطلاعات نسبت به ارتفاع و دور بودن از شهر بیشتر بوده و اگر اشتباهی در این حوزه صورت بگیرد، به نسبت آن میزان آسیب پیش رو نیز، افزایش پیدا خواهد کرد.

از این رو برای رفتن به طبیعت و یافتن وضعیت هواشناسی نیاز به آگاهی به محیط و داشتن اطلاعات مربوط به وضعیت جوی است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این حوزه، ویدیوی گفتگو را تماشا کنید.

هواشناسی کوهستان در زمستان را بیاموزید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل