گلونی

عاقبت امرالله صالح معاون اول پنجشیری اشرف غنی

عاقبت امرالله صالح معاون اول پنجشیری اشرف غنی

عاقبت امرالله صالح معاون اول پنجشیری اشرف غنی

عاقبت امرالله صالح معاون اول پنجشیری اشرف غنی

به گزارش گلونی محمدحسین جعفریان، نویسنده و خبرنگار، در صفحه شخصی‌اش نوشت:

و عاقبت امرالله صالح!

طالبان با انتشار این فیلم گفته‌اند اینجا خانه امرالله صالح معاون اول پنجشیری اشرف غنی رئیس جمهور فراری افغانستان است.

هر چند طالب‌ها برخلاف گذشته این‌روزها بسیار دروغ می‌گویند، اما این فیلم و خبر به نظرم بی‌راه نیست.

زمان معلوم خواهد کرد. این همان صالح و معاونی است که خون پنجشیری‌های آزاده را در شیشه کرد. طالبان را رها و با الفاظ زشت قوماندان شمشیر را تهدید کرد. بارها در توییت‌هایش به ایران پرید. همان روزهایی که برادر کشاورزش در پنجشیر به زحمت اموراتش می‌گذشت.

حالا خودش فراری، پول‌هایش در جیب طالب و برادرش که فقط به‌خاطر نسبتش با او تیرباران شد، سینه قبرستان است.

نماشای گلونی را دنبال کنید

در آن روزها که جناب صالح معاون اول رئیس جمهور بود، دولت غنی، یک گلوله به احمد مسعود برای جنگ با طالب نداد.

او برای چاپ کتاب‌های مربوط به پدرش در بنیاد احمد شاه مسعود، کمک مردمی جمع می‌کرد. اما در همان‌ روزها صالح لاف دستیاری شهید مسعود را در سخنرانی‌هایش می‌زد و با چاپلوسی غنی را همتراز شیر دره پنجشیر معرفی می‌کرد.

در تاریخ مقاومت، چه در دوره مسعود پدر و چه پسر، جریان مقاومت افغانستان و پنجشیر، آنقدر که از خائنین و طمع‌کاران هم‌ریشه و نزدیکان خود ضربه خورده و صدمه دیده، از دشمن رو در رو آسیب ندیده است. امروز هم مقاومت و احمد مسعود باید مراقب این مارهای خوش خط وخال باشند.

یکی از آن‌ها برای بدنامی و انحراف کل این جریان اصیل کافی است. البته او به احمد مسعود تحمیل شد. وقتی غنی صالح را با تمام پاچه‌خواری‌های که کرده بود رها و بدون آگاه کردن او فرار کرد، صالح در ارگ تنها و بی‌پناه مانده بود.

جناب معاون اول رئیس جمهور، از ترس تیرباران به دست ط‌الب، با تاکسی به پنجشیر و خانه‌ای که آنجا داشت گریخت. احمد هم با آنکه بیشترین زهر را او به جانش ریخته بود، ممانعتی نکرد. حتی وقتی طرفدارانش برای اخراج صالح از پنجشیر تظاهرات کردند، بازهم گفت: «او به پنجشیر پناه آورده است. اگر مثل بقیه یک باشنده (ساکن_شهروند) است، حق سکونت و زندگی در اینجا را دارد.»

اما بعد: آن‌ها که مطالب مرا تعقیب می‌کنند، خوب به یاد دارند ماه‌ها در رسانه‌های داخلی، در ستونی که در جام جم می‌نوشتم، در بی‌بی‌سی، در مصاحبه‌های متفرقه دیگر، هی داد زدم؛ مردم افغانستان در گازنبر دولت غنی و ط‌البان گرفتار شده‌اند.

هر کدام این‌ها از دیگری پلیدتر است…آن‌زمان بخش‌های تند علیه دولت غنی را از مطالبم حذف می‌کردند. می‌گفتند، رابطه ما دولت با دولت است.

حالا مطالب علیه طالبان محدودیت دارد! خداوند همه ما را عاقبت بخیر بگرداند انشاالله. آمین

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل