گلونی

بدخشان آماده قیام است

بدخشان آماده قیام است

بدخشان آماده قیام است

بدخشان آماده قیام است

به گزارش گلونی دکتر سیدنورالله راغی، سرکنسول سابق جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد و استاد دانشگاه کابل در لایو با محمدحسین جعفریان بیان کرد:

«در خیلی از مناطق افغانستان و مخصوصا بدخشان مردم آماده قیام هستند. وضعیت بدخشان خوب نیست، چون بیشتر تروریست‌های خارجی (بیش از ۶۰۰۰ نفر) در بدخشان حضور دارند.

طالبان حکومت تشکیل داده‌اند، اما به جای آنکه برای رفاه مردم هزینه کنند، هزینه‌هایشان را روی دوش مردم گذاشته‌اند. مردم به ستوه آمده‌اند.

در بسیاری از مناطق بدخشان مردم آماده قیام هستند. حتی در برخی مناطق درگیری هم پیش آمده و تحرکاتی علیه طالبان صورت گرفته و تعدادی از نیروهای طالبان را زده‌اند.

مطمئن هستم در روزهای آینده این قیام‌ها و تحرکات علیه طالبان افزایش پیدا خواهد کرد.»

ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان قرار دارد و یکى از ولایات کوهستانى و سرسبز بوده و با تاجیکستان، پاکستان و چین مرز مشترک دارد.

این ولایت علاوه بر داشتن منابع سرشار طبیعى از جمله معادن لعل و لاجورد‏‏، آثار باستانی زیادی نیز دارد که قدمت تاریخی آن را نشان می‌دهد.

ولایت بدخشان در ۴۷۰ کیلومترى کابل پایتخت افغانستان واقع است و از جنوب با ولایات کُنَر، لَغمان و کاپیسا و از غرب با ولایت تَخار همسایه است.

همچنین محمدحسین جعفریان به صورت جداگانه لایو اینستاگرامی گذاشت.

در این لایو درباره دعوت به همکاری به سایت پنجشیرنیوز و شرایط آن، پخش صوت امدادگری از افغانستان و پخش صوت خبرنگار مستندساز درباره نحوه مواجهه با خبرنگاران و صحبت با مخاطبان پیرامون شفاف‌سازی درباره واکنش‌های مخالفانِ انعکاس شفاف اخبار در شبکه‌های مجازی صحبت شد که فایل صوتی و تصویری آن را می‌توانید دریافت کنید.

فایل صوتی لایو بامداد یکشنبه ۲۸ شهریور

https://dl.golvani.ir/radio/%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%88_%DB%8C%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87_%DB%B2%DB%B8_%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B1_.mp3?_=1

دانلود کنید

ویدیوی لایو بامداد یکشنبه 28 شهریور

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل