گلونی

تاریخچه آفرود در ایران و حواشی آن در بستر طبیعت

تاریخچه آفرود در ایران

تاریخچه آفرود در ایران

تاریخچه آفرود در ایران و حواشی آن در بستر طبیعت

به گزارش گلونی این روزها آفرود که از عبارت Of The Road برگرفته شده، توجه بسیاری گردشگران و تورهای گردشگری را به خود جلب کرده است.

آفرودها ماشین‌هایی هستند که دو دیفرانسیل دارند و تاریخچه استفاده از آن به زمان جنگ جهانی دوم برمی‌گردد.

اولین ماشین دو دیفرانسیل یا به نوعی پدر این ماشین‌ها «جیپ» است که در شهریور 1320 با ورود نیروهای متفقین به ایران، این ماشین نیز به کشور وارد شد و چون مسیرهای صعب‌العبور را می‌توانست پشت سر بگذارد، توجه افراد را به خودش جلب کرد.

همچنین از این ماشین در جنگ جهانی استفاده چند منظوره می‌شد و از آن به عنوان نگهدارنده توپ جنگی و آمبولانس استفاده می‌شد.

بعد از جنگ و تخلیه نیروهای متفقین، این اتومبیل‌ها به مزایده گذاشته شدند که غالباً صاحبان زمین‌های کشاورزی آن را خریداری کردند و به کار خود سرعت دادند.

نکته قابل توجه آن زمان این است که افرادی از این ماشین استفاده می‌کردند که به طبیعت، اصول استفاده از خودرو و قابلیت آن تسلط داشتند و با دانش کامل آن را به کار می‌گرفتند.

بعد از گذشت سال‌ها و تحولاتی که در صنعت خودروسازی اتفاق افتاد، امروزه غالباً این ماشین برای طبیعت‌گردی و تورهای طبیعت‌گردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه آفرود در ایران

گفتگو با نورالدین هاشمی، موسس و مدیرعامل کانون گردشگران ایران، در صفحه سفر با شیما را از طریق ویدیو زیر ببینید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

به خصوص در تورهای کویر، آفرود روی تپه‌های شنی یا سافاری یکی از روش‌های جذب گردشگر است.

اما باید دانست که گردشگران برای استفاده از آفرود و انواع ماشین‌های دو دیفرانسیلی، باید علاوه بر آگاهی از جزئیات و کارکردهای اتومبیل، منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنند را بشناسند تا از آسیب رساندن به خود و اتومبیل جلوگیری کنند.

چرا که در سال‌های اخیر شاهد صدمه دیدن گردشگران و بروز حادثه برای آفرود سواران بوده‌ایم. از این رو دیدن این ویدیو کمک خواهد کرد که چگونه این موارد شناسایی شوند و رعایت کدام نکات از آسیب دیدن انسان و طبیعت جلوگیری خواهد کرد.

آفرود چیست و چه ربطی به ستون فقرات دارد

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل