گلونی

نقش پاکستان در شهادت فهیم دشتی و ژنرال ودود

شهادت فهیم دشتی و وضعیت کنونی مردم افغانستان

شهادت فهیم دشتی و وضعیت کنونی مردم افغانستان

نقش پاکستان در شهادت فهیم دشتی و ژنرال ودود

به گزارش گلونی محمدحسین جعفریان درباره فهیم دشتی در صفحه‌اش گفت:

محمد فهیم دشتی فعال سیاسی، نویسنده، روزنامه‌نگار افغانستانی، از مدافعان آزادی بیان و سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان، از فرماندهان جبهه پنجشیر و هم‌رزم احمدشاه مسعود در مبارزه با طالبان بود.

دشتی مدیریت هفته‌نامه کابل را بر عهده داشت. او در زمان ترور احمدشاه مسعود در سال ۲۰۰۱ مجروح شد ولی جان سالم به‌در برد.

کتاب پایان بازی از جمله آثار اوست که اوضاع افغانستان و منطقه را تحلیل کرده است. بر پایه محتوای این کتاب، افغانستان و منطقه در مسیر آینده‌ای که ثبات امنیتی و توسعه اقتصادی از ویژگی‌های اصلی آن خواهد بود به پیش می‌رود.

فهیم دشتی از بزرگان رسانه افغانستان بود و در مصاحبه‌ای با شبکه بی‌بی‌سی که به علت عدم کیفیت ارتباط بخش زیادی از گفت و گوی ایشان شنیده نشد، در سخنان آخر خود به این نکته اشاره کردند که: «ما این راه را تا رسیدن به شهادت ادامه خواهیم داد» و در این بین مصاحبه ایشان قطع شد و واقعه‌ای که نباید، رخ داد و ایشان به شهادت رسیدند.

فهیم دشتی به همراه ژنرال ودود، از فرماندهان پنجشیری، در منطقه‌ای امن مورد حمله پهپادهای پاکستان قرار گرفت.

چند شب پیش از ترور، فهیم دشتی با برنامه صفحه دو بی‌بی‌سی فارسی درباره تحولات افغانستان در حال گفتگو بود که در جریان این گفتگو، تصویر مصاحبه‌شونده محو و به جای آن شماره‌ای روی صفحه نمایان شد. با این شیوه ردیابی مکانی از طریق ارائه شماره تلفن همراه در تلویزیون بی‌بی‌سی انجام شد.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

گزارشگر: فاطمه نصیری راد

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل