گلونی

طالبان درباره صلاح الدین ربانی دروغ می‌گوید

طالبان درباره صلاح الدین ربانی دروغ می‌گوید

طالبان درباره صلاح الدین ربانی دروغ می‌گوید

طالبان درباره صلاح الدین ربانی دروغ می‌گوید

به گزارش گلونی دکتر سیدنورالله راغی، سرکنسول سابق جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد و استاد دانشگاه کابل در لایو با محمدحسین جعفریان بیان کرد:

«در واکنش به فیلم‌هایی که در آن طالبان مدعی شده شیشه‌های شراب در خانه صلاح‌الدین ربانی پیدا شده است، طالبان دروغ‌بافی را یاد گرفته‌اند ولی در همان هم نالایقی خود را نشان داده‌اند.

سفارت چک ظاهر مشخصی دارد و مردم خانه صلاح‌الدین ربانی را هم می‌شناسند، چرا که هر روز در آنجا ده‌ها مجلس برگزار می‌شد و چند صد نفر مردم با او ملاقات داشتند.

اکنون هم تعداد زیادی از طالبان در آنجا حضور دارند و زندگی می‌کنند، پس خودشان هم می‌دانند این موضوع کاملا دروغ و کذب محض است.

صلاح‌الدین ربانی را مردم افغانستان به خوبی می‌شناسند و حتی دشمنانش هم شهادت می‌دانند که هیچ فساد اخلاقی و مالی نداشت.

بعد از اینکه ایشان از وزارت خارجه رفت، آقای غنی چندین هیئت را مأمور تفتیش وزارت کردند و یک مورد سند فساد از آقای ربانی پیدا نکردند.

طالبان به سفارت چک رفتند و از آنجا فیلم گرفتند و همه هم این موضوع را می‌دانند و هیچ ربطی به آقای ربانی ندارد. اما به اسم خانه ایشان منتشر شد.

چرا طالبان درباره خانه امرالله صالح و صلاح‌الدین ربانی دروغ‌بافی می‌کند، اما درباره خانه آقای غنی که مسیحی بودن خانمش بر همه مردم افغانستان واضح است، هیچ فیلمی منتشر نمی‌کند؟

از خانه شخصیت‌های مربوط به قوم خودشان هیچ فیلمی منتشر نمی‌کنند، گویا هیچ فساد و تقصیری آنجا وجود ندارد. اقوام و مردم خاصی را مورد هدف قرار داده‌اند و به همین خاطر سراغ خانه آقای دوستم، آقای ربانی و آقای امرالله صالح می‌روند و تهمت‌پراکنی می‌کنند.

آیا طالبان یک گروه اسلامی‌ است و این‌گونه به دیگران دروغ می‌بندد؟ در حالی که بنا به قرآن و سیره و سخن پیامبر (ص)، مسلمانان به صراحت از دروغ نهی شده‌اند.»

همچنین محمدحسین جعفریان به صورت جداگانه لایو اینستاگرامی گذاشت.

در این لایو درباره دعوت به همکاری به سایت پنجشیرنیوز و شرایط آن، پخش صوت امدادگری از افغانستان و پخش صوت خبرنگار مستندساز درباره نحوه مواجهه با خبرنگاران و صحبت با مخاطبان پیرامون شفاف‌سازی درباره واکنش‌های مخالفانِ انعکاس شفاف اخبار در شبکه‌های مجازی صحبت شد که فایل صوتی و تصویری آن را می‌توانید دریافت کنید.

فایل صوتی لایو بامداد یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

https://dl.golvani.ir/radio/%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%88_%DB%8C%DA%A9%D8%B4%D9%86%D8%A8%D9%87_%DB%B2%DB%B8_%D8%B4%D9%87%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B1_.mp3?_=1

دانلود کنید

ویدیوی لایو بامداد یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل