گلونی

طوفان آیدا و یک میلیون نفر بدون برق در لوییزیانا

طوفان آیدا و یک میلیون نفر بدون برق در لوئیزیانا

طوفان آیدا و یک میلیون نفر بدون برق در لوئیزیانا

طوفان آیدا و یک میلیون نفر بدون برق در لوییزیانا

به گزارش گلونی به نقل از بی‌بی‌سی بعد از بررسی میزان خسارت‌های طوفان آیدا به نظر می‌رسد ساکنین لوییزیانا هفته‌ها با قطعی برق روبرو باشند.

طوفان آیدا در روز یکشنبه با بادهایی با سرعت ۱۵۰ مایل در ساعت (۲۴۰ کیلومتر در ساعت)، جایگاه پنجمین طوفان قوی آمریکا را به خود اختصاص داد.

حدود یک میلیون نفر از مردم محلی با قطعی برق مواجه هستند. یکی از مسئولین محلی در منطقه نیواورلئان بزرگ، گفت: «زندگی برای مدتی طولانی دشوار خواهد شد.»

حدود ۵۰۰۰ عضو گارد ملی برای کمک به جست‌وجو و نجات به منطقه اعزام شده‌اند.

علاوه بر این، بیش از ۲۵ هزار کارگر از سراسر کشور برای کمک به بازسازی سیستم برق‌رسانی در این ایالت بسیج شده‌اند.

حداقل یک نفر پس سقوط درخت روی خانه‌اش جان خود را از دست داده است.

مقامات دولتی و محلی تصدیق کرده‌اند که تعداد کشته‌ها به احتمال زیاد با ادامه جستجوها و امدادرسانی‌ها افزایش می‌یابد، اما استدلال می‌کنند که این شهر تا حد زیادی در برابر طوفان مقاومت کرده است.

گزارش تصویری نیویورک تایمز از طوفان آیدا را ببینید:

لاتویا کانترل شهردار نیواورلئان روز دوشنبه گفت: «سیستم‌هایی که ما برای حفاظت از جان‌مان و محافظت از شهرمان روی آنها حساب می‌کردیم به درستی عمل کردند، اما کارهای بسیار بیشتری باید انجام شود.»

او از ساکنانی که خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند خواست تا زمان وصل شدن برق و سیستم‌های ارتباطاتی به خانه‌های خود بازنگردند.

طوفان آهسته، حرکت آیدا که به حرکت در داخل کشور ادامه می‌دهد، به یک طوفان گرمسیری تضعیف شده تبدیل شده است. اما مرکز ملی طوفان هشدار داد که بارش‌های سنگین هنوز هم می‌تواند باعث جاری شدن سیل در بخش‌هایی از می‌سی‌سی‌پی، آلاباما و فلوریدا شود.

طوفان آیدا که تهدیدی جدی برای جان افراد به حساب می‌آمد، با طوفان کاترینا مقایسه شده است، که در سال ۲۰۰۵ مسیر مشابهی با آیدا را طی کرد و جان ۱۸۰۰ نفر را گرفت.

اما به نظر می‌رسد که سدهای دفاعی نیواورلئان، که پس از طوفان کاترینا تقویت شده بودند، کار خود را به درستی انجام داده‌اند.

فرماندار جان بل ادواردز می‌گوید: «بندها (دیواره‌ای برای جلوگیری از طغیان در دو سوی رودخانه) بسیار عالی عمل کرده‌اند و هیچکدام از آن ها دچار شکستگی نشده‌اند.»

اما او می‌گوید شدت آسیب‌ها هنوز هم فاجعه‌بار است.

رئیس جمهور جو بایدن یک فاجعه بزرگ را در دولت اعلام کرده و بودجه‌ای برای عملیات نجات و بازسازی اختصاص داده است.

روز دوشنبه، او متعهد شد که دولت فدرال تا زمانی که این ناحیه بار دیگر بازسازی شود در کنار مردم ایستاده است.

بزرگترین شرکت برق در لوئیزیانا، هشدار داد که روزها و احتمالا هفته‌‎ها در مناطقی که شدت خسارات بیشتر است طول می‌کشد تا سیستم برق‌رسانی بیش از یک میلیون خانه در سراسر ایالت تعمیر و بازسازی شود.

طوفان آیدا سقف یک بیمارستان در لوئیزیانا را نیز از جا کند.

بیش از ۹۰ درصد تولید نفت در خلیج مکزیک به دلیل طوفان تعطیل شده است.

در روز یکشنبه، طوفان آیدا به سمت جنوب نیواورلئان به عنوان یک طوفان دسته چهار حرکت کرد. طوفان دسته چهار باعث آسیب شدید به ساختمان‌ها، درختان و خطوط برق می‌شود.

همان طور که در خشکی حرکت می‌کرد، سرعت باد این طوفان به ۹۵ مایل بر ساعت (۱۵۳ کیلومتر در ساعت) کاهش یافت، به این معنی که در حال حاضر یک طوفان دسته یک است.

هنوز هم ترس از طوفان در امتداد ساحل وجود دارد که می تواند به اندازه ۱۶ فوت (۴.۸ متر) بالا رود، و به طور بالقوه باعث غرق شدن بخش‌های خط ساحلی کم‌عمق شود.

اپیدمی کووید۱۹ نیز شرایط را وخیم‌تر کرده‌ است چرا که بیشتر تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده‌‌اند.

هنوز تاثیر تغییرات اقلیمی بر روی دفعات بروز طوفان‌ها مشخص نیست. اما افزایش دمای سطحی آب دمای هوا را افزایش می‌دهد و انرژی بیشتری برای ایجاد طوفان‌ها تولید می‌کند.

سیل و رانش زمین در ژاپن بیش از یک میلیون نفر را روانه پناهگاه کرد

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل