گلونی

علی میثم نظری: مقاومت مردم افغانستان جریان دارد

علی میثم نظری: مقاومت مردم افغانستان جریان دارد

علی میثم نظری: مقاومت مردم افغانستان جریان دارد

علی میثم نظری: مقاومت مردم افغانستان جریان دارد

به گزارش گلونی علی میثم نظری، سخنگوی جبهه مقاومت در لایو بامداد چهارشنبه با محمدحسین جعفریان بیان کرد:

فراخوان‌هایی را که مبنی بر تسلیم شدن ما می‌فرستند به هیچ‌عنوان مورد قبول جبهه مقاومت نیست و مقاومت جریان دارد. چراکه امروز تحول جدیدی در سطح کشور به وجود آمده است.

در حال حاضر ۲۵ درصد مردم افغانستان را افراد زیر ۴۰ سال تشکیل می‌دهند که در ۲۰ سال گذشته در فضای آزاد و دارای حقوق رشد کرده‌اند و در برابر اینکه یک گروه متجاوز و تبهکار این آزادی و حق و حقوق را از آنها بگیرد، خاموش نمی‌مانند.

هنوز یک ماه از حضور طالبان در کشور نگذشته که شاهد اعتراضات سراسری زنان و مردان در چهار گوشه کشور هستیم که با شعار هیهات منا الذله به خیابان‌ها آمده‌اند و آزادی و حقوق شهروندی خود را می‌خواهند و این حق را هیچ‌کس نه از طریق زور و فشار و نه از طریق پول نمی‌تواند از آنها بگیرد.

مردم امروز از خشم طالبان نمی‌ترسند و مقاومت روایتی است که دیگر شکل گرفته و همانند واقع کربلا که حماسه‌ای در تاریخ اسلام خلق کرد و روحیه آزادگی که ایجاد شد و به منبع آزادی و آزادگی مسلمانان تبدیل شد و تا امروز کسی نتوانسته آن را از بین ببرد، این روحیه آزادی در مقاومت و مردم افغانستان هم از بین نخواهد رفت.

تلاش‌هایی که این تبهکاران میکنند برای ما به هیچ وجه نگران کننده نیست.

مقاومت ملی برای تمام شهروندان افغانستان شکل گرفته و از عزت و ارزش‌های همه مردم چه زن و چه مرد دفاع می‌کند.

امروز طبق آمار بیش از ۵۰ درصد ملت افغانستان را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و انکار حقوق و نقش و حضورشان در جامعه، جفای بزرگی به اکثریت ملت محسوب می‌شود.

این روایتی که امروز طالبان در رابطه با زنان عنوان می‌کنند، یک روایت قبیله‌ای و افراطی همراه با روایاتی است که از جای دیگر به آنها آموزش داده شده است و به هیچ‌عنوان روایت اسلامی نیست. چراکه اسلام در هیچ زمانی تا این حد حق و حقوق زنان را نادیده نگرفته است و روشی که در پیش گرفته‌اند، جفا در حق زنان است.

موضع جبهه مقاومت ملی هم در برابر زنان مشخص است.

شهید احمدشاه مسعود باور به برابری زن و مرد داشتند، چه از لحاظ عقلی و فکری و چه از لحاظ کاری و حضور در جامعه و معتقد به فرصت‌های اجتماعی برابر بودند. حضور خانم‌ها در پنجشیر چه در محل کار و چه در زمینه آموزش و پرورش همیشه پررنگ بوده است و موضوعی غیر قابل انکار است.

امروز نیمی از جبهه مقاومت مردان هستند و نیمی دیگر زنان. در مقاومت اول هم زنان نقش برجسته و بارزی داشتند که باید بیشتر نسبت به حضور آنها در مقاومت اول و دوم پرداخته شود.

چراکه نقش بسیار درخور و برازنده و تاثیر بسزایی در پیروزی مقاومت داشته‌اند. بنابراین نقش زنان انکارناپذیر است و مقاومت هم برای زنان و هم برای مردان تشکیل شده است.

رهبر جبهه مقاومت ملی، احمد مسعود در حال حاضر در افغانستان و در کنار مردم خود حضور دارد اما از سفر آقای امرالله صالح به پاکستان خبر دقیقی ندارم.

علی میثم نظری: در حال پیش بردن فعالیت‌های دیپلماتیک هستیم

ما با بسیاری از بزرگان و نخبگان افغانستان صحبت کرده و از آنها دعوت کرده‌ایم که با هر توانایی که دارند اعم از توانایی نظامی و سیاسی و فرهنگی، به جبهه مقاومت بپیوندند که بسیاری از آنها دعوت ما را پذیرفته‌اند و با دیگران نیز در حال مذاکره هستیم.

شخصا با بسیاری از دیپلمات‌های افغانستان در ارتباط هستم و همانطور که می‌دانید فعالیت‌های دیپلماتیک در سطح منطقه و جهان بسیار گسترده هستند و بنده به همراه تعدادی از دیگر دوستان که عضو رسمی هستند در حال پیش بردن فعالیت‌های دیپلماتیک هستیم.

در حال حاضر بر سر تشکیلات و ساختار مقاومت در حال صحبت هستیم و به زودی یک ساختار کلی و منظم را شکل خواهیم داد.

یک تشکیلات که بتواند نمایندگی مردم افغانستان در سطح منطقه و جهان را بر عهده داشته باشد در حال شکل‌گیری است. ساختاری که دارای بخش‌های روابط داخلی و خارجی و بخش‌های دفاعی و نظامی منظمی خواهد بود.

در حال حاضر تنها یک ماه از مقاومت گذشته که متاسفانه در هفته اول بسیاری از مردم شوک‌زده و سردرگم بودند و کمی طول کشید تا پراکندگی ناشی از این شوک از بین برود اما طی دو هفته گذشته فعالیت‌هایی صورت گرفته و امیدوار هستیم که تا دو هفته آینده بتوانیم تمام بخش‌های این ساختار را مشخص کنیم.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل