گلونی

فیلم بی‌ عشق و زخمی عمیق از رابطه‌ای سرمازده

بی عشق

فیلم بی‌عشق و زخمی عمیق از رابطه‌ای سرمازده

فیلم بی‌ عشق و زخمی عمیق از رابطه‌ای سرمازده

به گزارش گلونی تبدیل فردیت دو انسان به زوجیت با خواست باطنی آنان شروع می‌شود اما وقتی در میانه‌ی راه رابطه‌ای به بن‌بست می‌رسد دیگر گسستن این رابطه و تبدیل آن به فردیت، به آسانی اول مسیر نیست چراکه بعضا پای ثالثی به میان کشیده شده است که حضور یا عدم‌حضور آن در تغییر این رابطه بسیار موثر است.

بی‌عشق loveless، فیلمی روسی در سبک درام تراژیک به کارگردانی آندری زویاگینتسف است که در سال ۲۰۱۷ ساخته و پخش شد.

به دلیل تأیید نشدن فیلم قبلی آندری زیاگینتسف از سوی دولت روسیه، فیلمبرداری این فیلم در مسکو با حمایت‌های بین‌المللی انجام گرفت. بی عشق مورد ستایش منتقدان واقع شد و فیلم در بخش مسابقه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن، جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد، همچنین در نودمین دوره جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی زبان شد.

فیلم بی‌ عشق

بی‌عشق داستان پدر و مادری است که زندگی‌شان از هر عشق و محبتی خالی شده و حالا هریک به دنبال زندگی‌ای جدید، اما سرشار از احساس خود رفته‌ است.

در زندگی این زوج اما تنها چیز مشترکی که باقی مانده حضور فرزندی دوازده ساله است که در صحنه‌های بعد به بحران عظیم فیلم تبدیل می‌شود.

بی‌عشق اثری کاملا سرد و منجمد است که، محتوا و فضاسازی‌اش، در این سردی بسیار دخیل‌اند.

فیلم با صحنه‌ی جنگل یخ‌زده افتتاح می‌شود و دقایق ابتدایی فیلم بی‌هیچ عجله‌ای با نمایش چند صحنه از زمستانی سرد و منجمد، با زبان استعاره به کلیت فیلم اشاره می‌کند.

بوریس(آلکسی روژین) مردی آرام و غمگین، ژانیا (ماریانا اسپواک) زنی تندمزاج و هوس‌ران، زوج رابطه‌ای فرو‌ریخته‌ و از هم گسسته‌اند که تنها نقطه وصلشان به یکدیگر آپارتمانی در حال فروش و پسر بچه‌ای روی دست مانده است که وجود همین کودک در ادامه، برای خانواده مشکل‌آفرین می‌شود.

بی‌عشق درواقع با فضایی ملتهب و نابسامان شروع شده و این تشویش با پیشرفتن قصه به اوج خود می‌رسد، آن هم درست در جایی که این پسر گم شده و والدین غریبه او مجبور به جست‌وجو در کنار هم می‌شوند.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل