گلونی

موزه ملی کنیا و سفری جذاب برای دیدن انسان راست قامت

موزه ملی کنیا و سفری جذاب در تاریخ آفریقای شرقی

موزه ملی کنیا و سفری جذاب در تاریخ آفریقای شرقی

موزه ملی کنیا و سفری جذاب در تاریخ آفریقای شرقی

به گزارش گلونی و به نقل از Lonely Planet موزه ملی شگفت انگیز کنیا Kenya National Museum Society که در ساختمانی بی‌نظیر و در میان محوطه‌ای سرسبز واقع شده است، دارای طیفی از نمایشگاه‌های فرهنگی و تاریخ طبیعی است.

به غیر از نمایشگاه‌ها، مدلی فایبرگلاس در اندازه واقعی از فیل عظیم الجثه‌ای که در اوج بحران شکار غیرقانونی در ۱۹۸۰ تبدیل به نماد نایروبی و کنیا شد، نیز دیدنی است.

این مجسمه توسط رئیس جمهور Jomo Kenyatta تحت مراقبت ۲۴ ساعته قرار گرفت و در حیاط داخلی کنار مغازه واقع شده است.

مجموعه دائمی موزه از طریق تالار کنیا قابل دسترسی است، در قسمت نمایشگاه‌های قوم شناسی آیتم‌هایی مانند روپوش خارق العاده کالنجین ساخته شده از پوست میمون‌های گلو سفید (Sykes Monkeys) و نقشه موزاییکی کنیا که از پروانه‌های این کشور تهیه شده است برای بازدید وجود دارند.

اما این فقط یک مقدمه است. در اتاقی در کنار این سالن، نمایشگاه پرندگان آفریقای شرقی قرار دارد که گالری عظیمی متشکل از حداقل ۹۰۰ نمونه تاکسیدرمی شده است.

در اتاق مجاور تالار بزرگ پستانداران با ده‌ها نمونه تاکسیدرمی شده قرار دارد.

کمی دورتر از سالن پستانداران، نمایشگاه گهواره نوع بشر قرار دارد که از برجسته‌ترین آثار موجود در آن، اتاق جمجمه‌های هومونید یا نخستینیان (homonid) است؛ مجموعه‌ای خارق العاده از جمجمه‌ها که آن را به عنوان مهمترین مجموعه فسیل‌های اولیه بشر در جهان توصیف می‌کنند.

در طبقه بالا، نمایشگاه Historia Ya Kenya مانند سفری جذاب در طول تاریخ کنیا و آفریقای شرقی است.

این قسمت از نمایشگاه به خوبی ارائه و مستند شده است و به طور متفاوتی تاریخ کنیا را در مقابل تاریخ نگاری‌های استعماری ارائه می‌دهد.

همچنین در طبقه اول، اتاق چرخه زندگی غنی ​​از آثار قومی از اقوام و اقوام مختلف کنیاست.

تصاویر علیرضا شهرداری را از این موزه را ببینید:

تا مدت‌ها گمان بر این بود كه قديمی‌ترين اجداد انسان موسوم به Homo erectus در 1.8 ميليون سال قبل در آفريقا زندگی می‌كردند، اما 50 سال قبل محققان گونه قديمی‌تر از انسان اوليه موسوم به Homo habilis را شناسايی كردند كه در همين منطقه ساكن بوده و با erectus همزيستی داشته‌اند.

در سال 1972 ميلادی محققان بخش‌هايی از فسيل جمجمه گونه احتمالي ديگري از انسان اوليه موسوم به Homo rudolfensis را در شمال كنيا كشف كردند كه فاقد دندان و فك پايين بود.

در قرنطینه خانگی بنشینید و در موزه لوور قدم بزنید

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل