گلونی

نقد فیلم خون شد و شرحی بر سینمای مسعود کیمیایی

نقد فیلم خون شد و شرحی بر سینمای مسعود کیمیایی

نقد فیلم خون شد و شرحی بر سینمای مسعود کیمیایی

نقد فیلم خون شد و شرحی بر سینمای مسعود کیمیایی

توجه کنید که خطر لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی از نکات بسیار قوی فیلم خون شد که شاید اگر با نگاه حقوقی دیده می‌شد، «خون بس» نامیده می‌شد، بازی عالی گرفتن از بازیگران بود به حق سعید آقاخانی بازی بهروز وثوقی و ناصر ملک مطیعی را در ذهن مخاطب متصور می‌کرد.

بازی متفاوت نسرین مقانلو که شاید بتوان گفت بهترین بازی عمر هنری خود را ارائه کرد. لیلا زارع در نقشی متفاوت چهره یک معتاد و دوران ترک اعتیاد را چنان نشان داد که اگر نگوییم درخشید در حقش اجحاف نموده‌ایم.

سیامک صفری و علی معزز، سیامک انصاری بازی قابل قبول با نمره بالا در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند، شاید تنها بازی هومن برق‌نورد هست که به دل مخاطب نمی‌چسبد.

نقد فیلم خون شد

از دیگر نکات قابل تعمق و مثبت فیلم، فیلمبرداری خوب و توجه به جزییات بود اولین صحنه با سایه مرد بر دیوار شروع شده و آخرین صحنه با سایه مرد به پایان می‌رسد، شروع فیلم با نشان دادن دو ماهی مرده در آب حوض نشان از دل‌مرده‌گی اهالی خانه و نبود زندگی دارد.

شاید بتوان گفت در سینمای کیمیایی انقلابی صورت نگرفته است و ورژن بسیار ضعیف قیصر بازسازی شده بود. در سینمای کیمیایی قانون و دادگستری از دیر باز جایی نداشته و ندارد و انتقام خصوصی اولین و تنها انتخاب است.

برای همین به قتل‌ها و انتقام‌های ناموسی قدیم قتل‌های زیادی بابت استرداد سند دزدیده شده خانه پدری اضافه می‌گردد تا جایی که قهرمان فیلم خود نیز فدای بازپس گیری سند می‌شود آن هم سندی که به راحتی قابلیت المثنی گرفتن را دارد.

شاید با نگاه طنز بتوان رنجی که در اداره ثبت و شهرداری بر شخص می‌گذرد را برابر با کلی قتل دانست و کیمیایی برای بازپس‌گیری سند قیصریه را به آتش می‌کشد و واقعا لزوم این همه خون حتی سمبلیک برای نگه داشتن خانه و برگرداندن اهالی خانه و قتل‌های ناموسی را بتوان تحمل کرد ولی برای سند خانه حتی سمبلیک هم غیر قابل توجیه و تحمل هست.

این فیلم را در فیلیمو تماشا کنید

نقد سایر فیلم‌ها را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: آناهیتا فراهانی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل