گلونی

واکسن کرونا بزنید تا نمیرید

واکسن کرونا بزنید تا نمیرید

واکسن کرونا بزنید تا نمیرید

واکسن کرونا بزنید تا نمیرید!

به گزارش گلونی بسیاری از مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مانند همتایان‌شان در سراسر دنیا، تاکید ویژه‌ای بر واکسیناسیون عمومی برای کنترل همه‌گیری کرونا دارند.

این پزشکان و اساتید دانشگاه با توجه به آمارهای جهانی واکسیناسیون را مهمترین عامل کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا می‌دانند.

در تازه‌ترین خبرها در حوزه واکسیناسیون کووید 19 رئیس بیمارستان سینا گفت: «حتی یک مورد فوتی کرونا از بین افرادی که کاملا واکسینه شده‌‎اند، در بیمارستان ما گزارش نشده است».

واکسن کرونا بزنید تا نمیرید!

بر اساس تحقیق انجام شده بر روی افراد مبتلا به ویروس کرونا، در امریکا ۹۹.۹۹ درصد کسانی که واکسن زده‌اند دچار مرگ نشده‌اند. گزارش سی‌سی‌ان را بخوانید.

بر اساس این پژوهش یک درصد فوت شده در جمعیت واکسینه شده نیز افراد کهنسال و یا مبتلا به بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

تا کنون در استان‌های مختلف کشور گزارشی مبنی بر ایجاد عارضه جدی منجر به مرگ به دلیل عوارض تزریق واکسن کرونا ثبت نشده و انتشار این خبر در فضای مجازی و شبکه‌های نامعتبر کذب و دروغ است.

آمارهای جهانی و همینطور گزارش‌های داخلی نشان می‌دهند که پوشش واکسیناسیون کرونا در تمام مناطق باعث کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر شده و اطلاعات نادرست نباید منجر به ترس مردم شود.

این روزها که سرعت واکسیناسیون و تعداد دوز تزریقی روزانه، وضعیت مطلوبی به خود گرفته، بازار داغ شایعات مانع حضور برخی از هم‌وطنان برای دریافت واکسن کرونا شده است.

این در حالی است که بیش از 99 درصد فوتی‌های کرونا در ایالات متحده، این روزها از میان بیمارانی است که واکسن دریافت نکرده‌اند.

واکسن نزدن به هر دلیل، نه فقط به مدیریت کرونا در کشور آسیب خواهد زد که شما و اطرافیان‌تان را چند برابر در معرض خطر ابتلا و مرگ ناشی از کرونا قرار خواهد داد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل