گلونی

پایان آتش سوزی در جهان نما؛ هیرکانی خاکستر شد

پایان آتش سوزی در جهان نما؛ هیرکانی خاکستر شد

پایان آتش سوزی در جهان نما؛ هیرکانی خاکستر شد

پایان آتش سوزی در منطقه حفاظت شده جهان نما

به گزارش گلونی آتش سوزی که از ظهر روز پنج شنبه 11 شهریورماه در محدوده دره مغذی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده جهان نما به وقوع پیوسته بود، با حضور به موقع و تلاش نیروهای قرارگاه پیشگیری و کنترل حریق اداره کل حفاظت محیط زیست، نیروهای اداره کل منابع طبیعی، هلال احمر، یگان ویژه نیروی انتظامی، سپاه نینوای استان گلستان و بسیج مردمی تا ظهر روز جمعه 12 شهریور ماه با موفقیت مهار شد.

محمد رضا کنعانی مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: با توجه به اینکه آتش سوزی در قسمت‌های تاج درختان به وقوع پیوسته بود و نوع پوشش جنگلی منطقه و وزش باد، عملیات اطفای حریق را بسیار مشکل کرد.

با این وجود تلاش‌های گسترده نیروها با ورود بالگردهای آب پاش سپاه و هلی‌برن نیروها به مناطق صعب‌العبور سبب شد که تا ظهر روز جمعه آتش سوزی به طور کامل مهار شود. تعدادی از نیروها در منطقه آتش سوزی برای جلوگیری از آتش سوزی مجدد در منطقه حضور دارند.

کنعانی افزود: وسعت آتش سوزی و خسارت‌های وارده در دست بررسی است.

گزارش اسماعیل البرزی خبرنگار صدا و سیما:

جهان نما

جهان نما از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت‌شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست است، این منطقه بیش از ۳۰ هزار هکتار وسعت دارد و در حوزه گرگان و کردکوی واقع شده است.

حدود ۲۰ هزار هکتار این منطقه در حوزه استحفاظی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کردکوی قرار دارد. این منطقه به دلیل شرایط خاص دارای حیات وحش غنی شامل گونه‌های کمیاب و در معرض خطر و برخی گونه‌های مهم آن خرس قهوه‌ای، روباه، شوکا، خوک وحشی، گربه جنگلی. سیاهگوش و پلنگ است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل