آیفون ۱۳ و هرآنچه باید در مورد آن بدانید

آیفون ۱۳ و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

به گزارش گلونی به نقل از CNET روز ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) اپل محصول جدید خود، آیفون ۱۳، را رونمایی کرد. عمر باتری و میزان حافظه این محصول جدید تغییرات بسیاری کرده است.

بعد از شایعات و درز اخبار مختلف در یک‌ سال گذشته آیفون ۱۳ به طور رسمی رونمایی شد. روز سه‌شنبه در یک رویداد مجازی شرکت اپل محصول جدید خود یعنی آیفون ۱۳ را معرفی کرد که در ۴ مدل روانه بازار خواهد شد: آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو، و آیفون ۱۳ پرومکس.

سیستم عامل این تلفن همراه جدید ۱۵ iOS خواهد بود، عمر باتری آن افزایش یافته است، حافظه بیشتری دارد، مجهز به پردازشگر جدید A 15 Bionic است، ناچ (Notch) یا بریدگی صفحه نمایش کوچکتر شده است و ویژگی‌های بسیار زیادی به دوربین عکاسی آن افزوده شده است.

دوربین آیفون ۱۳ پرو و پرومکس نیز تغییرات بسیاری کرده است و نرخ تازه‌سازی نمایشگر این دو مدل به ۱۲۰ هرتز افزایش یافته‌ است.

گوشی‌های جدید آیفون در چه رنگ هایی عرضه می‌شوند؟

آیفون‌ ۱۳ و آیفو‌ن ۱۳ مینی در ۵ رنگ صورتی، آبی، نیمه شب (مشکی)، نور ستاره (سفید) و قرمز عرضه می‌شوند.

آیفون‌ ۱۳ پرو و پرومکس نیز در رنگ‌های نقره‌ای، نوک مدادی، طلایی و آبی سیرا به فروش می‌رسند.

انواع مدل‌های آیفون جدید به چه قیمتی به فروش می‌رسند؟

هر یک از مدل‌های این محصول جدید در قیمت، ظرفیت حافظه، سایز و … متفاوت‌اند.

در این جدول می‌توانید قیمت هر یک از چهار مدل جدید شرکت اپل با توجه به ظرفیت حافظه آن در کشور آمریکا را مشاهده کنید

قیمت و ظرفیت حافظه
قیمت و ظرفیت حافظه

از روز جمعه ۱۷ سپتامبر افراد می‌توانند گوشی‌های جدید اپل را سفارش دهند و از روز ۲۴ سپتامبر سفارش‌ها ارسال خواهند شد.

سایز نمایشگر گوشی های جدید آیفون

سایز نمایشگر هر چهار مدل آیفون‌های سری جدید مانند سایز نمایشگر گوشی‌های سری ۱۲ هستند: صفحه نمایشگر آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچ است.

آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو نمایشگر ۶.۱ اینچی دارند و نمایشگر آیفون ۱۳ پرومکس ۶.۷ اینچ است. هر چهار مدل سری ۱۳ نمایشگر درخشان‌تری خواهند داشت.

نرخ تازه سازی (refresh rate) ۱۲۰ هرتز

نمایشگرهایی گوشی همراه ایستا و بی‌حرکت نیستند بلکه علت پخش روان و یکپارچه محتوا و حرکات تصویری در نمایشگر این است که هر یک از پیکسل‌ها به صورت مداوم برای نشان دادن آخرین محتوایی که از پردازنده به آن‌ها فرستاده شده خود را به‌روزرسانی می‌کنند.

این پنل‌ها در فواصل زمانی منظمی که به آن رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی می‌گویند محتوای خود را به‌روزرسانی می‌کنند.

نرخ تازه‌سازی گوشی به شما نشان می‌دهد که محتوایی که در حال نمایش است با چه سرعتی به‌روزرسانی می‌شود. اگر نرخ تازه‌سازی نمایشگر تلفن همراه شما ۶۰ هرتز باشد یعنی پنل آن در هر ثانیه ۶۰ بار به‌روزرسانی می‌شود.

پس یک گوشی تلفن همراه با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، در هر ثانیه ۲ برابر بیشتر از یک گوشی همراه با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بروزرسانی می‌شود.

آیفون‌های مدل پرو و پرومکس نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی دارند که باعث می‌شود در زمان پایین کشیدن صفحه تصاویر روان‌تر به چشم بیایند و در زمان بازی کردن تصاویر سه بعدی‌تر به نظر برسند.

باتری سری جدید آیفون‌ها چقدر دوام می‌آورد؟

شاید یکی از بهترین ویژگی‌های سری جدید گوشی‌های آیفون باتری‌های بزرگتر باشد. شرکت اپل سایز باتری‌ها را اعلام نکرده است اما ادعا کرده است که باتری جدید و سیستم عامل iOS 15 و تراشه A 15 و نمایشگر به‌روزرسانی شده باعث شده تا عمر باتری این سری تا ۲ ساعت و نیم بیشتر از سری ۱۲ باشد.

باتری آیفون ۱۳ مینی ۱ ساعت و نیم بیشتر از آیفون ۱۲ مینی است که تغییر بسیار خوبی در عرض یکسال است. یکی از نقاط ضعف آیفون ۱۲ مینی عمر کوتاه باتری آن بود که برخی از کاربران حاضر نبودند با آن کنار بیایند.

همچنین براساس اعلام این شرکت عمر باتری مدل آیفون ۱۳ پرو دو ساعت و نیم بیشتر از مدل آیفون ۱۲ پرو و باتری مدل آیفون ۱۳ پرومکس یک ساعت و نیم بیشتر از آیفون ۱۲ پرومکس است.

سری جدید آیفون‌ها چند دوربین دارند؟

سیستم دوربین آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی به روز رسانی شده است که از نحوه قرارگیری مورب دو دوربین پشت مشخص است.

در واقع اپل می‌گوید این نحوه قرارگیری در نتیجه ایجاد فضای بیشتر برای جا دادن یک سیستم تثبیت کننده مبتنی بر سنسور صورت گرفته است که قبلا فقط در آیفون ۱۲ پرومکس استفاده شده بود. دوربین‌های آیفون ۱۲ پرومکس به صورت عمودی قرار گرفته‌اند.

هر چهار مدل سری جدید به دوربین‌های اصلی ۱۲ مگاپیکسلی ارتقا یافته و به لنز اولتراواید و سنسور بهتر مجهز هستند. سخت افزارهای جدید و تراشه A 15 Bionic یعنی پیشرفت‌های بیشتر و ویژگی‌های جدید شامل قابلیت دریافت ۴۷٪ نور بیشتر.

آیفون ۱۳ پرو نیز به یک سیستم دوربین سه تایی جدید با لنزها و سنسورهای بهتر مجهز شده است. لنزهای تله فوتو (لنزهایی که باعث می‌شود سوژه‌های عکاسی نزدیک‌تر از آنچه که هستند به ثبت برسند) این مدل قابلیت زوم اپتیکال ۳x دارند که ۱.۵x از تله لنز آیفون ۱۲ پرو و ۱.۲x از تله لنز آیفون ۱۲ پرومکس طولانی‌تر است.

به طور کلی دوربین‌های سری جدید آیفون‌ها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است اما هنوز در برابر دوربین‌های تله فوتو Galaxy S21 Ultra و برخی گوشی‌های Huawei کمرنگ به نظر می‌رسد.

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245507 ساعت خبر : 8:15 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245507
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات