انقلاب زنان در امارت مردان

انقلاب زنان در امارت مردان

به گزارش گلونی محمدحسین جعفریان، نویسنده و روزنامه‌نگار، درباره اوضاع این روزهای افغانستان، در صفحه شخصی‌اش نوشت:

«تصاویر متعدد از تظاهرات گسترده مردم، به ویژه زنان افغانستان، تیراندازی طالبان و دستگیری بانوان و حبس صدها زن در پارکینگ عزیزی بانک کابل امروز در سرتاسر افغانستان غوغا بود.

این کشور تا امروز چنین حضور گسترده‌ای از زنان را به خود ندیده بود. تقدیر چنین رقم خورده است تا خشن‌ترین گروه افراطی و تروریستی افغانستان را زنان آن دیار از اریکه به زیر بکشند.

باری بانوان افغانستان برخاسته‌اند تا مهاجمین مسلحی را که ارتش ۳۰۰ هزار نفری افغانستان نتوانست شکست دهد، با اعتراضات مدنی خود از پای در آورند.

امروز صدها نفر از آنان را طالبان دستگیر کرد، در پارکینگ عزیزی بانک کابل حبس کردند که تصاویر آن را هم در ادامه می‌بینید…انقلاب زنانه افغانستان در حال تولد است.»

انقلاب زنان در امارت مردان

نماشای گلونی را دنبال کنید

گفتنی است زنان افغانستان در روزهای اخیر در چند شهر از جمله کابل و مزارشریف دست به تظاهرات زده و خواستار رعایت حقوق شهروندی خود شدند.

در دومین روز از تجمع اعتراضی زنان در کابل نیروهای طالبان با آنها با خشونت برخورد کردند.

پس از سقوط دولت اشرف غنی و تسلط طالبان بر بخش بزرگی از افغانستان بسیاری از زنان و فعالان مدنی افغان نگران تکرار دوران حکمرانی اسلام‌گرایان افراطی در دهه ۹۰ میلادی شده‌اند و با برگزاری تجمع اعتراضی و راهپیمایی خواستار عدالت، برابری و احترام به حقوق شهروندی هستند.

زنان معترض به طالبان چه می‌خواهند؟

تجمع اعتراضی زنان مزارشریف برای مطالبه حقوقشان در جامعه

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 244149 ساعت خبر : 7:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=244149
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات