مرور انیمیشن روح و بیان فلسفه های زندگی

مرور انیمیشن روح و بیان فلسفه های زندگی

به گزارش گلونی سال ۲۰۲۰ در حالی تمام شد که اثر شبکه‌های اجتماعی بر زندگی ما به حداکثر خود رسیده بود و همچنان این اثر در همان بالاهای نمودار قرار دارد.

دوری ما از کار، محل تحصیل، خانواده و دوستان، همه‌ و همه سبب شد تا بیشتر و بیشتر به فضای مجازی چنگ بزنیم. مهمانی‌ها، درس و مدرسه، کنفرانس و تحویل کارهای‌مان را در این قالب بگنجانیم.

مسلماً وقتی استفاده از چنین شبکه‌هایی گسترده می‌شود، موج‌های تشکیل‌شونده هم هر چه گسترده‌تر به‌ راه می‌افتند؛ موج ورزش‌های خانگی، یوگا، یک فیلم، یا رفتار خاص و غیره.

در این مدت مابین این‌همه موج یک‌سری سریال‌ها، فیلم‌ها، محصولات فرهنگی اقبال بیشتری یافتند و بیشتر دیده و بلاگر و غیربلاگر خودآگاه و ناخودآگاه در تبلیغ آن سریال یا فیلم کوشیده‌اند.

موجی که این اواخر برای سریال گامبی وزیر راه افتاده بود، راهش را به انیمیشن روح رساند و هر روز گسترده‌تر ‌شد. به طوری که تقریباً محال است، یک پست یا استوری را باز کنید و عکس کاور اصلی این انیمیشن را نبینید.

این انیمیشن به ساده‌ترین شکل ممکن فلسفی‌ترین وجه زندگی ما را بیان می‌کند؛ از مرگ و زندگی و دلیل برای زندگی می‌گوید. از اینکه نفْس زندگی‌کردن همان ارزش و استعدادی‌ است که ما دنبالش هستیم و سایر چیزها مسائل حاشیه‌ای این اصل هستند.

داستان از زندگی یک معلم موسیقی شروع می‌شود. معلمی که از وضعیت فعلی‌اش راضی‌ است، اما خواسته‌های بیشتری دارد و درست در همان روزی که در یک قدمی آرزویش قرار گرفته، بر اثر سانحه‌ای به کما می‌رود.

این معلم در جایی که اگر اسمش را بگذاریم «آن دنیا» شنا‌س‌تر است، تمام سعی‌اش را می‌کند تا به «این دنیا»  بازگردد، به آرزویش برسد و باقی ماجرا.

مرور انیمیشن روح

این انیمیشن به ‌قدری جذاب است که در یک نشست لذت‌بخش تمام می‌شود. اما همزمان برانگیزاننده بدبینی هم هست. چون در طول مدت تماشا کردن آن احساس می‌کنید، وسط صفحه‌ اینستاگرام بلاگرها چرخ می‌زنید. آن‌هایی که در هر حال و هر جا از زیبایی‌های زندگی و خواستن، توانستن است می‌گویند.

نمی‌خواهیم در این یادداشت، زیبایی‌ها و مفهوم انیمیشن را زیر سؤال ببریم، قصدمان از گفتن این حرف‌ها نشان دادن این است که انیمیشن روح هم مانند خیلی چیزهای دیگر برای جهان اولی‌ها است و اگر سهم جهان سوم هم بشود برای طبقه اجتماعی و اقتصادی خاصی است و نه برای همه ما در این اوضاع پر آشوب خاورمیانه.

یادمان نرود دنیا با تمام زیبایی‌هایش ناجوانمرد است و هرگز هم در تقسیم نعماتش جوانمردی به خرج نداده و نمی‌دهد. زیبایی و امید به ادامه زندگی هست، اما برای همه ما نیست.

انیمیشن روح را از فیلیمو یا نماوا تماشا کنید

انیمیشن soul و دنیای انگیزه‌های ما

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 241292 ساعت خبر : 2:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=241292
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات