اولین قسمت میدان سرخ با چشم پوشی قابل قبول بود

اولین قسمت میدان سرخ با چشم پوشی قابل قبول بود

به گزارش گلونی مجموعه نمایش خانگی میدان سرخ به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی تولید سال هزار و چهارصد خورشیدی است که جمعه‌ها به صورت اختصاصی در پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود.

یکی از نکات قابل توجه در این سریال، حضور زنده‌یاد ارشا اقدسی به عنوان بدلکار و طراح صحنه‌های اکشن است.

میدان سرخ، نام اولین سریالی است که ابراهیم ابراهیمیان، در مقام کارگردان وارد شبکه نمایش خانگی کرده و در قسمت نخست، مخاطب را تا حدودی جذب کرده است.

داستان میدان سرخ

زنی تنها به نام شیدا ناخواسته وارد بازی وحشتناکی می‌شود که توسط همسر او و یک تروریست خارجی شکل گرفته است.

او برای نجات جان دخترش در معرض انتخاب میان عشق، انتقام و قدرت قرار می‌گیرد و با سه قاچاقچی مطرح و قدرتمند به نام های پاپ، تورج مبینی و عبد مکین، مدتی همراه می‌شود، غافل از آنکه پایان این بازی، خون‌بار خواهد بود.

جنس و گونه میدان سرخ

مخاطب در نخستین قدم، دریافت می‌کند که با اثری اکشن و جنایی طرف است که بدش نمی‌آید تنه‌ای نیز به سینمای گنگستر بزند اما غافل از اینکه از زبان و جنس سینمای ایران دور است و بیننده، عادت به دیدن چنین آثاری در لباس وطنی ندارد.

این تناقض ممکن است موجب خلل در باورپذیری ایشان داشته باشد.

نگارنده انکار نمی‌کند که سینمای ایران تجربه چنین آثاری را داشته اما آنچه مورد تاکید است هم‌جنس نبودن زبان سینمای ما با این گونه از آثار است.

خوبی‌های اولین قسمت میدان سرخ

بهره‌گیری متن از موضوعات روز از قبیل پولشویی و فعالیت در زمینه رمز ارز‌، انواع پول‌های دیجیتال مانند بیت کوئین و غیره، انتخاب بازیگران خوب مانند حمید فرخ‌نژاد و علی مصفا و هدایت نسبتا درست ایشان که البته گاهی با شدت و ضعف روبه‌رو است، مانند سکانس نخست و سکانس حمله به خانه سهراب، همچنین برش فنی، چینش نما و ضرباهنگ متناسب با گونه اثر.

میدان سرخ در قسمت اول تقریبا هر آنچه را داشت روی دایره ریخت؛ چیزی نزدیک به صد در صد بازیگران و گره اصلی داستان را.

آیا در قسمت‌های آینده قرار است غافلگیر شویم یا این سریال روی همین خط و با همین داشته‌ها پیش می‌رود و چیز تازه‌ای برای رو کردن ندارد؟

سریال میدان سرخ را در فیلیمو تماشا کنید

نقد سایر سریال‌ها را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245686 ساعت خبر : 11:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245686
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات