برای غلیظ شدن خورشت کرفس چه کنیم؟

برای غلیظ شدن خورشت کرفس چه کنیم؟

خورشت کرفس از آن دسته از خورشت‌هایی است که برخی از خوردن آن بسیار لذت می‌برند و برخی طعم آن را دوست ندارند. برای تهیه خورشت کرفس لازم است اصولی رعایت شود تا حسابی خورشت جا افتاده و خوشمزه‌ای داشته باشید.

از آنجا که ظاهر خورشت کرفس شباهت زیادی به قرمه‌سبزی دارد برخی از افراد قرمه‌سبزی را ترجیح می‌دهند اما باید دانست که کرفس فواید و خواص بسیار بالایی از جمله پاکسازی کبد، سلامت پوست و مو، لاغری، سلامت قلب، کنترل فشار خون و سردردهای میگرنی، تقویت حافظه و بسیاری از خواص دیگر را داراست. خورشت کرفس معمولاً به روش های مختلفی از جمله همراه با گوشت، همراه با مرغ، همراه با لوبیا، بدون سبزی و یا کاملاً گیاهی و بدون گوشت طبخ می‌گردد.

نکات کلیدی غلیظ شدن خورشت کرفس

به طور کلی برای جا افتادن بهتر خورشت کرفس چند مورد وجود دارد که معمولاً از این موارد استفاده می‌شود. در ادامه با هر یک از آنها و نحوه استفاده اطلاعاتی داده خواهد شد.

زمان: اولین نکته در جا افتادن بهتر خورشت، زمان است. تمامی خورشت‌های ایرانی مانند کرفس در صورتی که مدت زمان بیشتری را برای پخت آنها اختصاص دهیم قطعا جا افتاده‌تر خواهد شد و طعم بهتری خواهند داشت.

آرد: شاید اولین گزینه‌ای که برای جا افتادن بهتر خورشت به ذهن برسد استفاده از همین آرد است. معمولاً آرد به دلیل حالت پودری و دانه‌ای خود در جا افتادن خورشت تاثیرگذار است. بهترین آردی که می‌توان برای اینکار استفاده کرد آرد گندم است. فقط در نظر داشته باشید برای اضافه کردن آرد می‌توانید به شیوه‌های زیر عمل کنید:

در روش اول بهتر است در انتهای زمان پخت خورشت یک قاشق آرد را در آب سرد حل کرده و به خورشت کرفس اضافه نمایید.

در روش دیگر می‌توانید آرد را به همراه کره تفت دهید و به خورشت در حال پخت اضافه کنید.

پیاز: پیاز هم در لعاب انداختن خورشت بی‌تاثیر نیست. در صورتی که زمان تفت دادن گوشت از پیاز رنده شده استفاده می‌کنید در نهایت خورشت جا افتاده‌تری خواهید داشت.

سبزی خورشت: برای داشتن یک خورشت خوشمزه و جا افتاده انتخاب درست سبزی و میزان آن بسیار اهمیت دارد.

معمولاً به ازای هر بوته کرفس لازم است از ۲۵۰ گرم نعنا و ۵۰۰ گرم جعفری استفاده کنید. علت تلخ شدن خورشت کرفس در برخی از مواقع استفاده بیشتر از نعنا در خورشت هست. شما می‌توانید مانند این نسبت عمل کرده و یا مقدار کمتری از نعنا را استفاده کنید.

آنچه که باعث لعاب خورشت می‌شود نعنا و یا جعفری نیست بلکه کرفس است. همچنین استفاده از سبزی‌قرمه بدلیل داشتن اسفناج و تره باعث لعاب بیشتر خورشت خواهد شد.

رب: در صورتی که مشکلی با اضافه کردن رب گوجه به داخل خورشت کرفس از لحاظ تغییر رنگ ندارید می‌توانید از رب گوجه فرنگی نیز برای لعاب بیشتر استفاده کنید.

نیمه باز گذاشتن در: برخی مواقع که میزان آب خورشت زیاد است بهتر است در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا آب اضافی آن بخار شود و خورشت جا افتاده‌تری تهیه گردد.

آب قلم: آب قلم و یا آب عصاره استخوان در زمان پخت باعث لعاب‌دار شدن بیشتر خورشت می‌گردد. در صورتی که خورشت فاقد استخوان است می‌توانید از عصاره آب قلم استفاده کنید.

گوشت: هرچه گوشت چربی بیشتری داشته باشد لعاب بیشتری به خورشت خواهد داد. در صورتی که از گوشت مرغ برای تهیه خورشت استفاده می‌کنید میتوانید از گوشت ران استفاده کرد که پر چرب و به نسبت نرم‌تر است.

طرز تهیه خورشت کرفس

خورشت کرفس یکی از خورشت‌های اصیل ایرانی است که علاوه بر خوشمزه بودن فواید بسیاری نیز دارد. برای جا افتادن بهتر این خورشت و پخت آن مانند خورشت قرمه‌سبزی زمان نسبتاً زیادی لازم است. شما بهتر است برای پخت آن از زودپز استفاده کنید.

در این صورت زمان کافی برای جا افتادن بهتر خورشت خواهید داشت. جزئیات طرز تهیه خورشت کرفس در زودپز پارس استیل را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

آگهی در گلونی

کد خبر : 241955 ساعت خبر : 11:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=241955
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات