بلدرچین در بازار کمیاب شد، آگاهی کمیاب‌تر!

بلدرچین در بازار کمیاب شد، آگاهی کمیاب‌تر!

به گزارش گلونی در روزهایی که فشار اقتصادی شرایط زندگی را برای بسیاری از خانواده‌ها سخت و سفره آن‌ها را کوچکتر کرده، بلدرچین در بازار پروتئینی کشور، کمیاب شد.

یک کیلو بلدرچین هم‌قیمت ۵ کیلو مرغ است.

شکر خدا، هنوز اقشاری هستند که در مقوله گوشت و مرغ و اقسام پروتئین دست‌شان به دهن‌شان می‌ رسد و سبد خانوارشان را از گوشت و تخم بلدرچین پر می‌کنند.

درست است که فروش بلدرچین به دلیل پروتئین بالای آن و توصیه شدنش در بهبود کرونا بالاست، اما مردم باید بدانند گوشت بلدرچین دارو نیست و خواص درمانی ویژه‌ای برای بیماران کرونایی ندارد که با مواد غذایی جایگزین قابل دریافت نباشد.

حتی توصیه می‌شود که برای ایجاد نشدن اختلال در روند سلامت کبد، در مصرف تخم بلدرچین دقت شود.

درد بازار پروتئین و از جمله بلدرچین ولی این‌ها نیست.

تولیدکنندگان می‌گویند مصرف دان بلدرچین زیاد است و به دلیل کمبود و گرانی دان، تولید بلدرچین با وجود چند برابر شدن قیمت آن، دیگر صرفه اقتصادی ندارد.

این روزها در فروشگاه‌های آنلاین هم، گوشت بلدرچین یا موجود نیست یا هر بسته ۸۰۰ گرمی بلدرچین با قیمت ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

یوسفی، رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفته: «بلدرچین از سوی دولت مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شود و به همین دلیل تولیدکنندگان گوشت این جوجه‌ها را با نرخ‌های متفاوتی می‌فروشند.

کشتار بلدرچین‌های مولد فاجعه است. زمانی که تولید این جوجه مقرون به صرفه نباشد تولیدکنندگان مجبور می‌شوند از تکثیر این جوجه‌ها صرف‌نظر کنند. بنابراین آن‌ها را به کشتارگاه می‌فرستند و گوشت‌شان را راهی بازار می‌کنند».

متاسفانه کشتار دام و طیور به دلیل گرانی نهاده و خوراک صرفا به بلدرچین و سایر طیور محدود نمی‌شود.

بسیاری از دامداران این روزها ناگزیرند گوسفندها و گاوهایشان را از ترس ناتوانی در تامین آذوقه، به کشتارگاه بفرستند.

این یعنی چند برابر شدن قیمت پروتئین حیوانی در ماه‌های آینده و چند برابر شدن نیاز به واردات این اقلام مصرفی و خروج ارز از کشور.

چه در تولید، چه در مصرف و چه در مدیریت دامپروری و تولید مواد غذایی در کشور باید آگاهانه تصمیم گرفت و از ضررهای احتمالی وابسته به اقدامات عجولانه و ناگزیر، پیشگیری کرد.

کرونا و مصرف بلدرچین؛ آیا موثر است؟

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245221 ساعت خبر : 2:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245221
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات