گلونی

تظاهرات زنان در دشت برچی و درگیری مردم با طالبان

تظاهرات زنان در دشت برچی و درگیری مردم با طالبان

تظاهرات زنان در دشت برچی و درگیری مردم با طالبان

تظاهرات زنان در دشت  برچی و درگیری مردم با طالبان

به گزارش گلونی محمدحسین جعفریان، نویسنده و روزنامه‌نگار، درباره اوضاع این روزهای افغانستان، در صفحه شخصی‌اش نوشت:

این تظاهرات زنان دشت‌ برچی است. محله‌ای و به واقع شهری شیعه‌نشین با حدود یک میلیون نفر جمعیت در غرب کابل که اکثریت ساکنان آن از قوم هزاره هستند. اما حمایت از پنجشیر و دیگر شیعه و سنی و هزاره و پشتون و ازبک و تاجیک و…حتی افغانستانی و ایرانی نمی‌شناسد. همه دلواپس این دره کوچک‌اند.

تظاهرات زنان در دشت برچی

نماشای گلونی را دنبال کنید

این عکس هم در چندین سایت خبری، خبرگزاری و صفحات معتبر فضای مجازی افغانستانی درج شده و در شرح آن آمده: «بشیراحمد افسری بیات، آموزگار لیسه (=دبیرستان) انقلاب اسلامی هرات یکی از شهدای تظاهرات دیروز این شهر است‌ که ط‌البان سه گلوله به سینه وی فیر (=شلیک) کرده است و امید شریفی یکی دیگر از شهدای تظاهرات روز گذشته به دست این فرقه در هرات است.»

درگیری مردم با طالبان

گفتنی است زنان افغانستان در روزهای اخیر در چند شهر از جمله کابل و مزارشریف دست به تظاهرات زده و خواستار رعایت حقوق شهروندی خود شدند.

در دومین روز از تجمع اعتراضی زنان در کابل نیروهای طالبان با آنها با خشونت برخورد کردند.

پس از سقوط دولت اشرف غنی و تسلط طالبان بر بخش بزرگی از افغانستان بسیاری از زنان و فعالان مدنی افغان نگران تکرار دوران حکمرانی اسلام‌گرایان افراطی در دهه ۹۰ میلادی شده‌اند و با برگزاری تجمع اعتراضی و راهپیمایی خواستار عدالت، برابری و احترام به حقوق شهروندی هستند.

انقلاب زنان در امارت مردان

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل