جاده‌های شمال محاله خلوت بشه!

فتیله کرونا پایین آمد جاده‌های شمال دوباره شلوغ شد

جاده‌های شمال محاله خلوت بشه!

فتیله کرونا پایین آمد جاده‌های شمال دوباره شلوغ شد

به گزارش گلونی با فروکش کردن نسبی آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا و همزمانی پایان هفته جاری با روزهای آخر تابستان، بار ترافیکی سنگین به جاده‌های شمال کشور بازگشت.

در همین رابطه سرپرست پلیس راه مازندران اعلام کرد:«ترافیک در محور کرج – چالوس حد فاصل پل زنگوله تا سیاه‌بیشه و پل دزدبن تا مجلار، در محور هراز مسیر جنوب به شمال حد فاصل رینه تا وانا و در محور سوادکوه مسیر جنوب به شمال محدوده شهر دماوند سنگین است».

این در حالی است که محدودیت‌های تردد کرونایی همچنان در جاده‌های استان‌های شمالی برقرار است.

جاده‌های شمال و بار ترافیکی سنگین

سرهنگ عبادی گفت:«پلیس راه جلوی ورود خودرو‌های غیر بومی بدون مجوز را در مبادی ورودی مازندران می‌گیرد و رانندگانی که مجور ورود ندارند باید به مبدا خود بازگردند».

وی افزود: «فقط خودرو‌های دارای مجوّز از استانداری ها، فرمانداری‌ها و راهور ناجا اجازه ورود به مازندران را دارند».

براساس اطلاعات پلیس راه مازندران، ۱۱۰ هزار و ۷۰۳ خودرو از ابتدای امسال تا کنون در مبادی ورودی استان جریمه کرونایی شده‌ و در این مدت ۷۷ هزار و ۸۹۲ خودرو هم به مبدا بازگشت داده شدند.

همچنان به رانندگان خودرو‌های پلاک غیر بومی توصیه می‌شود که از سفر به استان‌های شمالی بدون مجوّز قانونی خودداری کنند. چرا که ممکن است با اِعمال قانون و بازگرداندن خودرو به مبدا موجه شوند.

شلوغی جاده‌ها و از سرگیری دوباره سفر به استان‌های شمالی پیش از انجام واکسیناسیون درصد مطلوب جمعیت، می‌تواند شرایط متزلزل مدیریت کرونا را دچار آسیب کند.

شاید بهتر باشد نظارت و سخت‌گیری بیشتری در رابطه با این سفرها و صدور مجوزها صورت بگیرد تا سرعت‌گیری واکسیناسیون بتواند تاثیر مطلوب خود را در کاهش روند شیوع کرونا، اعمال کند.

اهالی استان‌های حاشیه خزر نباید گرفتار عواقب هجوم بی‌مبالات مسافران به جاده‌ها و تقویت زنجیره انتقال کرونا شوند.

پایان پیام

کد خبر : 245405 ساعت خبر : 1:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245405
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات