حذف رشته تئاتر از هنرستان سوره و مسئله بین الارگانی

چرا حذف رشته تئاتر از هنرستان سوره را ارگان اصل کاری گردن نمی‌گیرد؟

به گزارش گلونی در پی اخباری مبنی بر حذف رشته تئاتر از هنرستان دخترانه سوره، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: «سیاست‌های این هنرستان از سوی حوزه هنری وضع می‌شود و هیچ ارتباطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد».

اگر با خواندن خبر متعجب گشته‌اید و از سر تحیر مرتب خبر را از اول تا آخر مرور می‌کنید که شاید اشتباهی را که هنگام خواندن خبر مرتکب‌ شده‌اید بفهمید و برطرف کنید باید برای‌تان توضیح دهم که اشتباه از خوانش شما نیست. اشتباه از توقع زیاد و قضاوت عجولانه‌تان است.

حذف رشته تئاتر

آخر همه فعالیت‌هایی که به نوعی هنری محسوب می‌شوند که حتماً نباید ربط و خطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.

کلاً یکسری فعالیت وجود دارد که بین وزارتخانه‌های مختلف یا ارگان‌های متفاوت حد و مرز مشترکی دارند، که اصطلاحاً فعالیت‌های «بین الوزارتین» و یا «بین الارگانی» نامیده می‌شوند.

عملکرد در این حوزه‌ها هم به این شکل است که ناگهان مسئولی در یکی از آن حوزه‌های بین‌الارگانی دل‌خواهش، دست گلی به آب می‌دهد و از آنجا که در اغلب موارد تبعات دست گل‌های به آب داده شده را هیچ کسی نمی‌تواند رفع و رجوعش کند، سریعاً ارگان اصل کاری و همان‌ که حالا پایش دقیقاً‌ وسط معرکه است و باید پاسخگو باشد، پیرو همان دست گل می‌گوید: «این موضوع ‌ از اولش هم به ما مربوط نبود» و بنابراین غائله خاتمه می‌یابد.

مثلاً وزارت بهداشت و آموزش پزشکی به راحتی می‌تواند مسئولیت واردات دارو و واکسن و هر چیز دیگری در حوزه سلامت را از گردن خودش ساقط نماید و بگوید هیچ یک از این موارد ربطی به ما ندارد و به بورس و اوراق بهادار و FATF و مشکلات اقتصادی و ارز دولتی و نیمایی و بیت کوین و بانک مرکزی و غیره مربوط است.

می‌بینید تا چه اندازه وزیر و وکیل و مدیر و مسئول بودن راحت است؟! فقط کافی است کمی به حوزه‌های بین الوزارتین آگاهی داشته باشید.

نمونه دیگر هم همان وزیر پیشنهادی وزارت نفت در دولت جدید که همه تصور کردند ایشان دقیقاً‌ توجیه نیستند که قرار است وزیر کدام وزارتخانه شوند.

یادتان هست؟ ایشان دقیقاً توجیه بودند. این ما هستیم که توجیه نیستیم.

وزیر پیشنهادی از حوزه مشترک بین وزارتخانه نفت و راه و شهرسازی صحبت می‌کرد که به دلیل ناآگاهی ما کلام‌شان منقطع شد.

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 242796 ساعت خبر : 12:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242796
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات