حرکت نزولی بیماران بستری کرونا روی مرز قرمز

حرکت نزولی بیماران بستری کرونا روی مرز قرمز

به گزارش گلونی هرچند روند بستری بیماران کرونا مثبت تا حدی در حال نزولی شدن است، اما همچنان این روند در برخی استان‌ها روی مرز قرمز حرکت می‌کند و به محض تعلل یا تصمیم‌گیری‌های نادرست می‌تواند به شاخه صعودی برگردد.

روند بیماران بستری کرونا مثبت، در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و همدان همچنان صعودی است.

در شرایط فعلی مهم‌ترین موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور حداکثری و سرعت گرفتن واکسیناسیون کروناست. پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری ۱.۵ تا ۲ متر، تهویه مناسب در فضاهای بسته، عدم حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌ها و تمام اصول بهداشتی توصیه شده است.

اگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف جامعه به بالای ۸۰ درصد نرسد، وضعیت بیماران سرپایی و بستری در هفته پیش رو ممکن است از شاخه نزولی خارج و روند افزایشی بگیرد.

این در شرایطی است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته اخیر به دلیل اعمال تعطیلی و محدودیت‌های جاده‌ای و تعطیل بودن اصناف با افزایش همراه بوده و به ۶۵ درصد رسیده است. با این حال قابل اتکا نیست و باید منتظر بررسی‌های بهداشت محیط در هفته جاری باشیم تا بتوان تحلیل منطقی‌تری داشت.

از طرفی، واردات بیشتر واکسن کرونا و توزیع و تزریق بیشتر و به موقع می‌تواند در هفته‌ها و ماه‌های آتی از بستری و فوت به علت کووید ۱۹ پیشگیری قابل توجهی داشته باشد. این در شرایطی است که توانایی تزریق روزانه بیش از ۷۰۰ هزار دوز واکسن در کشور از طرف نیروهای بهداشت و نیروهای داوطلب وجود دارد، اما مهم‌ترین اقدام در این زمینه، واردات بیشتر و توزیع به موقع است.

مدیریت کرونا نیازمند همکاری و همراهی جامعه و مسئولان است و قدر مسلم آ‌نچه بیش از هر چیزی اهمیت دارد، توجه به عمق فاجعه کووید ۱۹ و رعایت حداکثری مسائل بهداشتی است.

این در شرایطی است که همچنان در جامعه افراد بسیاری مشاهده می‌شوند که از ماسک استفاده نمی‌کنند و برخی می‌گویند هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، غافل از اینکه تزریق واکسن نمی‌تواند به طور صد درصد منجر به عدم ابتلا شود و فقط از بروز شرایط حاد بیماری و مرگ احتمالی جلوگیری می‌کند.

حرکت نزولی بیماران بستری کرونا
حرکت نزولی بیماران بستری کرونا

روزهای سیاه کرونایی و وضعیت پروتکل ها

پایان پیام

نویسنده: امیر پروسنان

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 242823 ساعت خبر : 1:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242823
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات