دخالت ارتش پاکستان در جنگ پنجشیر آشکار است

دخالت ارتش پاکستان در جنگ پنجشیر آشکار است

به گزارش گلونی حزب متحده قومی به رهبری الطاف حسین بیان کرد: «بیانیه وزارت خارجه پاکستان مبنی بر اینکه ارتش پاکستان در دره پنجشیر دخالت ندارد، یک دروغ آشکار است. این حزب متحده قومی از احزاب قدرتمند پاکستان است که میلیون‌ها تن عضو و هوادار دارد. ریاست آن با الطاف حسین است که چهره‌ای آشنا و سرشناس در سیاست پاکستان است.»

سخنگوی حزب متحده قومی گفته است: «هر کودک پنجشیری یک شاهد حمله نیروهای پاکستانی به دره پنجشیر است. وزارت خارجه پاکستان می‌تواند مردم پاکستان را با توضیحات غلط فریب دهد، اما مردم افغانستان، به‌ ویژه مردم دره پنجشیر و نمایندگان رسانه‌های بین‌المللی را فریب داده نمی‌تواند.»

همچنین در بیانیه این حزب یادآوری شده است: «هر کودک دره پنجشیر شاهد حمله نیروهای پاکستانی با سلاح‌های مدرن بوده‌ است. شمارش معکوس ارتش پاکستان آغاز شده و جامعه بین‌المللی به این نتیجه رسیده که پاکستان مرکز انفجارهای تروریستی در جهان است.»

گفتنی است در روزهای گذشته و با تصرف پایتخت افغانستان و کنترل تمام این کشور به دست طالبان، درگیری‌های شدیدی در ولایت پنجشیر که در شمال کابل واقع شده است بین شبه نظامیان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی رخ داد.

ولایت پنجشیر‌ به عنوان منطقه ضد طالبان و محل فرمانده احمدشاه مسعود که در سال ۲۰۰۱ توسط گروه القاعده ترور شد، مشهور است.

احمدشاه مسعود در دهه ۱۹۸۰ نیز با نیروهای شوروی جنگیده بود و حالا پسر او، احمد مسعود، به همراه نیروهای محلی (جبهه مقاومت) در مقابل حمله دوباره طالبان، مقاومت می‌کند.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 244732 ساعت خبر : 3:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=244732
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات