دولت طالبان حتی طالب شمول هم نیست

دولت طالبان حتی طالب شمول هم نیست

به گزارش گلونی دکتر سیدنورالله راغی، سرکنسول سابق جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد و استاد دانشگاه کابل در لایو با محمدحسین جعفریان درباره کابینه طالبان بیان کرد:

«دولت طالبان همه‌شمول که هیچ، حتی طالب‌شمول هم نیست. طالبان از اقوام دیگر افغانستان که ۷۰ درصد جمعیت افغانستان را تشکیل می‌دهند، دو نفر را به کابینه راه دادند که به یکی وزارت اقتصاد رسیده که در آنجا دارای اهمیت خاصی نیست.

دیگری هم معاون دوم رئیس‌الوزرا شده که هیچ‌گونه قدرتی ندارد. همه اقوام دیگر افغانستان در این دو نفر که اختیار و قدرتی هم ندارند، خلاصه شده است، یعنی حتی به طالبان دیگر اقوام هم سهمی نرسیده است.

طالبان یک تمامیت‌خواهی تمام‌عیار را به نمایش گذاشته‌اند. واقعیتی که مردم افغانستان می‌بینند، خلاف شعارهایی‌ست که طالبان می‌دهند.

روزهای اولی که طالبان به کابل آمدند، تصاویری از طالب‌های بدخشان منتشر شد که دست‌ها و چشم‌هایشان بسته بود و تحت اسارت طالبان بودند و از برخی جاها هم نیز اخراج شده بودند.

تعدادی از طالبان بدخشان در بغلان، با اعزام نیروهای طالبان به پنجشیر برای جنگ مخالفت کردند و به همین خاطر ۱۲ نفر از آنها را در بغلان کشتند تا بتوانند باقی را مجبور کنند که به پنجشیر بروند.»

همچنین محمدحسین جعفریان به صورت جداگانه لایو اینستاگرامی گذاشت.

او در این لایو درباره دعوت به همکاری به سایت پنجشیرنیوز و شرایط آن، پخش صوت امدادگری از افغانستان و پخش صوت خبرنگار مستندساز درباره نحوه مواجهه با خبرنگاران و صحبت با مخاطبان پیرامون شفاف‌سازی درباره واکنش‌های مخالفانِ انعکاس شفاف اخبار در شبکه‌های مجازی صحبت کرد که فایل صوتی و تصویری آن را می‌توانید دریافت کنید.

فایل صوتی لایو بامداد یکشنبه ۲۸ شهریور

دانلود کنید

ویدیوی لایو بامداد یکشنبه ۲۸ شهریور

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245767 ساعت خبر : 2:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245767
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات