راهنمای رهاسازی پرندگان در طبیعت را بخوانید

راهنمای رهاسازی پرندگان در طبیعت را بخوانید

به گزارش گلونی بسیاری از پرندگان شکاری و غیر شکاری در محیط زیست با مشکلاتی مواجه می‌شوند.

ممکن است به دلایلی که منشا طبیعی یا انسانی دارند، این پرندگان آسیب ببینند و با آسیب‌های جسمی وارد شده نتوانند در طبیعت حضور پیدا کنند.

از این رو برای نگهداری و بازپروری به مراکز مختلف حفاظت از پرندگان برده شده و در آنجا از پرندگان برای حضور دوباره در طبیعت، مراقبت می‌کنند.

مراحل درمان و بازپروری خود به تنهایی مرحله مهمی است و به دانش و تخصص کافی نیاز دارد.

اما یکی از مراحل مهم، مرحله رهاسازی پرندگان در طبیعت است و روندی که از محل درمان و بازپروری به طبیعت و رهاسازی آنان انجام می‌شود.

به همین دلیل انجمن حفاظت پرندگان آوای بوم راهنمایی برای انجام این مرحله تنظیم کرده است که علاقه‌مند به حوزه محیط زیست و نگهداری حیوانات می‌توانند از آن استفاده کنند.

باید توجه کرد که استفاده از این راهنما در زمانی کاربرد دارد که پرنده به طور کامل درمان شده و مراحل ویژه بازپروری را طی نموده و سلامت و توانایی پرنده جهت بازگشت به طبیعت توسط دامپزشک حیات‌وحش تایید گردیده است.

راهنمای رهاسازی پرندگان در طبیعت را از این لینک دریافت کنید

گفتنی است زنده‌گیری، امداد، درمان و بازپروری پرندگان وحشی از جمله موارد تخصصی در حفاظت و مدیریت حیات وحش است که در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما همواره با مشکلات و دشواری‌هایی همراه است.

یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه، رعایت اصول و استانداردهای رهاسازی و بازگردانی پرندگان درمان شده به طبیعت است.

عدم رعایت اصول در این مرحله می‌تواند به راحتی منجر به آسیب‌دیدگی پرنده و یا رهاسازی ناموفق آن گردد که در نتیجه آن زمان و هزینه صرف شده جهت زنده‌گیری و درمان پرنده عملا به هدر خواهد رفت.

چشم دوخته شده دو بالابان باز شد و به طبیعت بازگشتند

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 242287 ساعت خبر : 9:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242287
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات