زنان معترض به طالبان چه می‌خواهند؟ ویدئوهایی از کابل

ویدئوهایی از کابل

زنان معترض به طالبان چه می‌خواهند؟

به گزارش گلونی صبح امروز عناصر طالبان به زنانی که در برابر کاخ ریاست جمهوری دست به اعتراض زده بودند حمله کردند و در پی آن درگیری به وقوع پیوست و یک زن زخمی شد.

در ویدیوهای منتشر شده، زنان معترض در افغانستان خواستار حق و حقوق خود در افغانستان هستند و عنوان می‌کنند که طالبان نباید به رسمیت شناخته شوند و شعارهای آنها دروغ است.

پیش از این چند شهر افغانستان شاهد تظاهرات زنان در دفاع از حقوق‌شان بود.

این زنان روز پنجشنبه در مقابل ساختمان استانداری هرات گردهم آمده و شعار می‌دادند که نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم و از حق همدیگر دفاع می‌کنیم. آنها بر حفظ دستاوردهای گذشته زنان در دولت آینده طالبان تأکید می‌کردند.

زنان معترض به طالبان چه می‌خواهند؟

نماشای گلونی را دنبال کنید

این زنان تأکید کردند که هیچ دولتی نمی‌تواند بدون احترام به حقوق زنان پایدار بماند و طالبان باید به حقوق آنها احترام بگذارند.
آنها در پایان این ظاهرات با صدور قطعنامه‌ای به اعتراضات خود پایان دادند.

آنها در این قطعنامه خواستار: حق تحصیل و کار، آزادی، حضور در عرصه­ عمومی، فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی و برخورداری از مصئونیت و آزادی و امنیت بودند. همچنین خواستار حضور زنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و رهبریت هستند.

نماشای گلونی را دنبال کنید

طالبان که مدتی پیش افغانستان را گرفته‌اند، هرچند با تاکید بر این نکته که امنیت در افغانستان حاکم است و آنها به حقوق شهروندان رسیدگی می‌کنند و می‌خواهند از زنان محافظت کنند، از زنان خواستند که ترسی نداشته باشند و به زندگی عادی خود ادامه بدهند.

اما اخبار حاکم در افغانستان که از طرف ساکنین منتشر می‌شود، نشان دهنده نارضایتی زنان در افغانستان است.

طالبان چندی پیش به زنان اعلام کرده بودند که می‌توانند به محل کارشان برگردند اما طبق گفته عده‌ای شهروندان افغانستان، به عده‌ای از زنان حتی اجازه ورود به محل کارشان داده نشد.

طالبان و آن روی سکه وعده‌های فریبنده

پایان پیام

نویسنده: بیتا اشکانیان

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243715 ساعت خبر : 9:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243715
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات