زنگ بازگشایی مدارس در حالیکه وزیر آموزش و پرورش نداریم

زنگ بازگشایی مدارس در حالیکه وزیر آموزش و پرورش نداریم

به گزارش گلونی عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه «آموزش زندگی» را در تمامی مکان‌ها داشته باشیم و از واژه مدارس تعطیل است، استفاده نکنیم، گفت: «برای پیشرفت آموزش فرزندان‌مان لازم است از بازگشایی مدیریت شده و ایمن مدارس بگوییم. کرونا اگرچه یک تهدید است، اما فرصتی برای تغییر سبک آموزشی به شمار می‌آید».

زنگ بازگشایی مدارس

همیشه روزهای پایانی شهریور ماه، یادآور بوی ماه مهری بود که در کنار شوق و ذوق آموختن بوی بازی و شیطنت‌ها و دوستی‌های کودکانه را نیز یادآوری می‌نمود. ماه مهری که مساوی بود با زندگی!

اما در مهر ماه سال ۱۴۰۰، دومین سالی را سپری می‌کنیم که بوی ماه مهر یادآور چیزهای خوبی نیست.

از سختی‌های والدین در به عهده گرفتن تدریس فرزندان‌شان گرفته تا مشکلات اقتصادی آنها و نداشتن تجهیزات و ابزار لازم برای حضور فرزندان‌شان در کلاس‌های آنلاین و کندی اینترنت و ناکارآمدی شبکه آموزش شاد و کلی چیزهای ناخوشایند دیگر.

حالا تمام اینها چون تکرار مکررات سال گذشته است به کنار. امسال نور علی نور است! آموزش و پرورش‌مان در حالی زنگ‌های مدرسه‌اش نواخته می‌شود که هنوز وزیر ندارد.

از این جهت تمام افاضاتی که توقع داریم در این شرایط، وزیر آموزش و پرورش ارائه نماید تا به عنوان والدین و یا معلم و آموزگار دل‌مان آرام بگیرد و با آسودگی خیال سال تحصیلی را آغاز نماییم را هر مسئولی که به نحوی از انحاء سمتش به آموزش و پرورش مربوط می‌شود، ارائه خواهد داد.

نمونه‌اش همین نکاتی که عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش اشاره داشتند، که همه را طبق تجربه نزدیک به دو ساله‌مان از شیوع ویروس کرونا با خبر بودیم.

در سال تحصیلی گذشته هم هیچ معلم و پدر و مادری دست روی دست نگذاشت و آموزش فرزندش را رها نکرد.

دبیران با تمام قوا و والدین نیز با تمام دلسوزی با همان شعار «آموزش تعطیل نیست!» همراه دانش‌آموزان ایران عزیز پیش رفتند و کرونا را از یک تهدید به یک فرصت تبدیل کردند.

پایان پیام

نویسنده: بهاره حاصلیان

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243959 ساعت خبر : 3:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243959
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات