ساز و سخن روح الله خالقی را دانلود کنید

ساز و سخن روح الله خالقی را دانلود کنید

به گزارش گلونی این مجموعه در ۱۰ لوح تولید شده است که تنظیم همه آنها بر عهده روح‌الله خالقی است و با استفاده از لینک‌ها و توضیحات مربوط به آن، می‌توانید آنها را دریافت کنید.

آلبوم ساز و سخن از روح الله خالقی

دانلود لوح اول (دستگاه همایون): این اثر، روح الله خالقی، آهنگساز، نوازنده و تنظیم کننده بوده و از ترانه‌های رهی معیری بهره برده است.

دانلود لوح دوم (ادامه دستگاه همایون): آهنگسازی بر عهده خالقی بوده و لطف الله مجد، روح الله‌خالقی، مشیر همایون شهردار و مرتضی محجوبی به نوازندگی پرداخته‌اند.

دانلود لوح سوم (آواز بیات اصفهان): نوازندگان اثر روح الله خالقی، مشیر همایون شهردار و یحیی زرپنجه هستند.

دانلود لوح چهارم (ادامه بیات اصفهان): آهنگسازی بر عهده علی اکبر شهنازی بوده و روح الله‌خالقی، علینقی وزیری و احمد عبادی به نوازندگی پرداخته‌اند. ترانه‌سرای این اثر ملک‌الشعرای بهار است.

دانلود لوح پنجم (دستگاه شور): آهنگساز این اثر پرویز ایرانپور است و نوازندگان آن روح الله‌خالقی، احمد عبادی، ابوالحسن صبا و مهدی مفتاح هستند.

دانلود لوح ششم (آواز دشتی): عبدالحسین برازنده و علینقی وزیری آهنگساز این اثر و روح الله خالقی، مهدی مفتاح، موسی خان معروفی، شبیر حامیان، علینقی وزیری و مشیر همایون شهردار نوازندگان آن هستند.

همچنین در این لوح از ترانه‌های سالک تبریزی و حسین گل گلاب بهره برده شده است.

دانلود لوح هفتم (گام افشاری): عبدالحسین برازنده آهنگساز، ترانه سرا سالک تبریزی و روح الله خالقی، مشیر همایون شهردار، ابوالحسن صبا و حسین سنجری نوازندگان آن هستند.

دانلود لوح هشتم (دستگاه ماهور): آهنگساز این لوح علینقی وزیری و نوازندگان آن روح الله‌خالقی، علینقی وزیری و حسین سنجری هستند. در این اثر از سروده‌های حافظ استفاده شده است.

دانلود لوح نهم (دستگاه چهارگاه): پرویز ایرانپور و علینقی وزیری آهنگسازان و روح الله خالقی و مشیر همایون شهردار نوازندگان آن هستند.

دانلود لوح دهم (ادامه دستگاه چهارگاه): آهنگسازی اثر بر عهده علینقی وزیری و پرویز ایرانپور بوده و علینقی وزیری، نصرالله زرین پنجه، اصغر صعد، روح‌الله خالقی و مهدی مفتاح به نوازندگی پرداخته‌اند. شاعر این اثر نیز حسین گل گلاب است.

گفتنی است روح‌الله خالقی (۱۲۸۵ خورشیدی – ۲۱ آبان ۱۳۴۴)، استاد موسیقی ایرانی، آهنگساز و نوازنده ویولن بود.

وی آهنگساز سرود «ای ایران» بود. خالقی از شاگردان اصلی علینقی وزیری بود و تلاش او برای احیای موسیقی ایرانی در دورانی که توجه رسمی به این موسیقی کاهش یافته بود، تأثیرگذار و مهم شمرده می‌شود.

او کتابی به نام سرگذشت موسیقی ایران درباره سرگذشت موسیقی، موسیقی‌دانان و نوازندگان ایرانی هم‌عصر خود و کتابی به نام نظری به موسیقی شامل نظریه‌ای برای موسیقی ایرانی و غربی نوشته است.

خالقی در دورانی فعالیت می‌کرد که موسیقی غربی در ایران رواج داشت و بسیاری موسیقی ایرانی را غیرعلمی و تدریس آن را بیهوده می‌دانستند.

در این دوران خالقی و استاد محبوبش علینقی وزیری برای حفظ موسیقی ایرانی تلاش‌های بسیاری کردند که در نهایت به تأسیس هنرستان موسیقی ملی منجر شده‌ است.

سایر آلبوم‌های موسیقی را از این لینک دانلود کنید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 244222 ساعت خبر : 1:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=244222
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات