سرقت تجهیزات شهری در تهران پرشتاب‌تر از همیشه

روزانه 500 سرقت از تجهیزات شهری صورت می گیرد

سرقت تجهیزات شهری در تهران پرشتاب‌تر از همیشه

به گزارش گلونی محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران گفت: «هر چیزی که به دست برسد؛ از دستگاه‌های کارت‌خوان، پیچ‌ و مهره گاردریل گرفته تا تابلو و درِ داخل اتوبوس، پشت‌سری صندلی‌ها و قطعات فلزی درون اتوبوس دزدیده می‌شود».

وی افزود: «دزدی در ایستگاه‌های اتوبوس اخیرا شایع شده، ما همه تلاش می‌کنیم و گشت‌های نظارتی ما مشغول‌اند اما نمی‌توانیم جلوی این پدیده را بگیریم.»

امیر درفشه، مدیر اداره حقوقی و امور قرارداد‌های سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، نیز از سرقت‌های عجیب یک‌ سال گذشته در شهر تهران خبر داده بود.

به گفته وی میزان سرقت‌هایی که در بزرگراه‌ها و در بسیاری از معابر غیر‌ بزرگراهی اتفاق می‌افتد، درمورد تجهیزات و گاردریل‌ها و در‌واقع علائم رانندگی، به‌ شدت افزایش پیدا کرده است.

درفشه درباره دلیل این سرقت‌ها نیز اعلام کرد: «با توجه به افزایش قیمت آهن‌آلات، فلزات مختلف، آلومینیوم و یک‌ سری از اجناسی که ارزش‌افزوده بالایی پیدا کرده‌اند، در سال‌های اخیر، گاردریل و تابلو‌های راهنمای مسیر و انواع و اقسام وسایلی که در اتوبان‌ها قرار دارند به سرقت می‌روند.»

سرقت اموال عمومی و تجهیزات ترافیکی شهری اتفاق تازه‌ای نیست.

دزدی دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها، کابل‌های برق‌، مجسمه‌های شهری، سطل‌های زباله و.. سال‌هاست که رخ می‌دهد.

اما شتاب افزایش این دزدی‌ها در ماه‌های اخیر توجه دوباره به این موضوع را ناگزیر می‌کند.

سرقت تجهیزات شهری در تهران

محمد قاسمی، جامعه‌شناس شهری درباره افزایش سرقت از تجهیزات شهری می‌گوید:‌ «تهران به قبله آمال تولیدکنندگان آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است.

البته این خاصیت تمام شهرهای بزرگ دنیاست و مختص ایران نیست».

او معتقد است که «دزدی مجسمه‌ها یا سایر تجهیزات همچنین به مسائل اقتصادی و معیشتی جامعه برمی‌گردد.

چرا‌که سرقت رابطه معناداری با این مسائل دارد.

و به‌ جز نظارت و پیگیری‌های انتظامی، شهروندان هم باید به اموال شهر حساسیت داشته باشند و اگر مشاهده می‌کنند کسی این اموال را به سرقت می‌برد و دستبرد می‌زند، باید از آن جلوگیری کنند.»

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نیز می‌گوید‌: «تابلوهای راهنمایی‌ و رانندگی و… این دزدی‌های خرد آن‌قدر زیاد شده که پیگیری آن دشوار شده است».

باید دید مسئولان شهری و شورای شهر تهران، چه اقدامی برای مدیریت این مشکل روزافزون در پایتخت می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 245751 ساعت خبر : 11:31 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245751
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات