مهلت شرکت در جشنواره موسیقی نواحی ایران تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره موسیقی نواحی ایران تمدید شد

زمان ثبت‌نام و ارسال آثار به چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران تا ۲۷ شهریورماه تمدید شد.

به گزارش گلونی بر اساس فراخوان منتشر شده از سوی دبیرخانه جشنواره، مهلت ارسال آثار ۲۰ شهریورماه تعیین شده بود که با توجه به درخواست‌های شرکت‌کنندگان تا ۲۷ شهریورماه تمدید شد.

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به صورت غیر رقابتی از تاریخ ۲۹ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

این جشنواره با حمایت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می شود.

فراخوان بر اساس اهداف و مأموریت‌های مشخص شده در آیین‌نامه برگزاری جشنواره و شناسایی، ظرفیت‌سازی و حمایت از فعالیت‌های خلاقانه هنرمندان موسیقی اقوام سراسر کشور با اولویت معیارهای هنری و اصالت‌های فرهنگی موسیقایی هر منطقه تهیه و تنظیم شده است.

شرکت در جشنواره موسیقی نواحی

موضوع اصلی این جشنواره «وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» بر اساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین قومی تعیین شده است. هدف اصلی از انتخاب این موضوع جذب حداکثری هنرمندان شاخص این حوزه است.

تعریف مفاهیم:

سنت: مفهومی با مقبولیت عام و وفادار به قوم، شکل گیری خود به خود در یک مفهوم جمعی، تکامل جریان فرایند و مستمر، دگرش و تغییر و تحول، گزینش و انتقال به‌صورت شفاهی و عموما سنت عامل فرهنگ سازی گروه‌های اجتماعی است.

اصالت: نوعی متر و معیار در ماهیت گذشته، ریشه‌های طبیعی و خلاقانه، تولید فی‌البداهه جمعی، عاملی در جهت انتخاب آنچه که باید تداوم پیدا کند، نقطه مقابل فرهنگ‌پذیری، نوعی ایده محافظت در از بین رفتن و یا در حال محو شدن است و اصالت عاملی در روند ساخت ملت‌هاست که پایه‌های آن را اقوام تشکیل می‌دهند.

آفرینش‌های درون قومی و بین قومی: خلق پدیده‌های موسیقایی اقوام عموما از این دو منظر قابل بررسی هستند که گاه بر اساس رفتار و نیازهای درون قوم و گاهی در ارتباطات بین اقوام به‌وجود می‌آیند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 244871 ساعت خبر : 6:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=244871
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات