افزایش تعداد واکسن های آلوده مدرنا در ژاپن

افزایش تعداد واکسن های آلوده مدرنا در ژاپن

به گزارش گلونی به نقل از رویترز استان گونما (Gunma) ژاپن نیز وجود آلودگی در واکسن های ضد کرونا مدرنا گزارش کرده است.

یک آلاینده در واکسن کووید۱۹ مدرنا روز یکشنبه در استان گونما ژاپن، در نزدیکی توکیو، پیدا شده است.

یک مقام مسئول در گونما گفت: «یک ماده ریز و سیاه رنگ در ویال واکسن Moderna Inc (MRNA.O) یافت شد که باعث شد استان استفاده از بسته‌های حاوی واکسن‌های مدرنای آلوده را برای واکسیناسیون را متوقف کند.»

هفته گذشته، پس از آنکه توزیع‌کننده داخلی، Takeda Pharmaceutical، گزارش آلودگی در برخی از ویال‌های واکسن مدرنا را دریافت کرد، ژاپن استفاده از ۱ میلیون و ۶۳۰ هزار دوز مدرنا را که به ۸۶۳ مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور ارسال شده بود، متوقف کرد.

مدرنا و شرکت داروسازی اسپانیایی Rovi (ROVI.MC)، که واکسن‌های مدرنا را در بازارهایی غیر از ایالات متحده بسته‌بندی می‌کنند، در آن زمان گفته بودند که این آلودگی می‌تواند به دلیل مشکل تولید در یکی از خطوط تولید Rovi باشد.

یکی از مسئولین استان گونما گفت که واکسن مدرنا مورد بحث در این استان با آنهایی که قبلاً استفاده آنها متوقف شده متفاوت است.

به گفته این مقام، واکسن‌های موجود در بسته آلوده برای ۴۵۷۵ نفر در گونما استفاده شده است، اما این استان هیچ گزارشی از مرگ یا سایر مشکلات جسمی بر اثر تزریق واکسن دریافت نکرده است‌.

آلودگی‌ها در واکسن‌های مدرنا در استان جنوبی اوکیناوا (Okinawa) در ژاپن نیز یافت شد. گفته می‌شود که ذرات صورتی و سیاه در ویال‌های واکسن دیده می‌شود که تزریق این واکسن‌ها نیز متوقف شده است.

واکسن های آلوده مدرنا در ژاپن

بررسی علت مرگ دو نفر بعد از دریافت واکسن های مدرنا

وزارت بهداشت ژاپن روز شنبه اعلام کرد که دو نفر پس از دریافت واکسن مدرنا که استفاده از آن بعداً در پی کشف آلاینده‌ها متوقف شد، جان خود را از دست دادند.

دولت گفته بود که هیچ مشکل ایمنی یا کارآیی در این واکسن ها شناسایی نشده است و تعلیق آن یک احتیاط است. علل مرگ دو شخص دریافت‌کننده واکسن در دست بررسی است.

به گزارش Japan Times و به گفته نوریهیسا تامورا (Norihisa Tamura) وزیر بهداشت این کشور، هنوز ارتباط بین تزریق واکسن و مرگ این دو نفر مشخص نیست و وزارت بهداشت ژاپن با کمک کارشناسان به سرعت درحال پیگیری علت مرگ این افراد است.

تامارا می‌گوید: «تحقیقات در حال انجام هست و به محض پیدا شدن علت مرگ همه اطلاعات در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. ما از کارشناسان خواستیم تا علت مرگ و ارتباط آن با واکسن‌های تزریق شده را بررسی کنند.»

همچنین با وجود اینکه در برخی رسانه‌ها گفته می‌شود این دو نفر واکسن‌های آلوده را دریافت کرده‌اند بر اساس گزارش Japan Times در واکسن‌های تزریق شده به این دو نفر آلودگی گزارش نشده است اما چون توسط یک شرکت و هم‌زمان با واکسن‌های آلوده تولید شده‌اند تزریق آنها نیز متوقف شده است.

وزارت بهداشت ژاپن می‌گوید این دو نفر هر دو بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشته‌اند و سه روز پس از دریافت دوز دوم واکسن مدرنا فوت شده‌اند. هیچ‌یک از آنها سابقه آلرژی و یا بیماری زمینه‌ای نداشته‌اند.

به گفته تاکدا، توزیع‌کننده محلی واکسن و تولید‌کننده واکسن بررسی رابطه بین واکسن‌ها و مرگ‌ها به طور رسمی از اهمیت بالایی برخوردار است. اما تا به حال رابطه‌ای بین این دو پیدا نشده‌ است.

واکسیناسیون موثر است

وزیر واکسیناسیون ژاپن، تارو کونو (Taro Kono) روز جمعه گفت: «۵۰۰ هزار دوز از واکسن‌هایی که ممکن است آلوده بوده باشند تزریق شده است.»

وزارت بهداشت ژاپن قبل از پیدا شدن واکسن‌های آلوده جدید در استان‌های گونما و اوکیناوا اعلام کرده بود که آلودگی فقط در ۳۹ ویال از واکسن‌ها مشاهده شده است اما جهت بررسی بیشتر استفاده از تمامی ۱ میلیون و ۶۳۰ هزار دوز از واکسن‌ها متوقف شده است که می‌تواند نشانی از کنترل کیفی دقیق واکسن‌ها در این کشور باشد.»

بر اساس داده‌های دولت ژاپن تا به حال بیش از ۱۲۴ میلیون دوز واکسن در این کشور تزریق شده است و ۴۳.۵٪ از جمعیت به طور کامل واکسینه شده‌اند.

به گفته وزارت بهداشت ژاپن تا به حال ۱۰۰۰ نفر پس از تزریق واکسن در این کشور فوت شده‌اند اما هیچ رابطه‌ای بین مرگ این افراد و واکسن‌ها یافت نشده است.

گلونی در تلاش است تا با بررسی گزارش‌های مستند، تمامی اطلاعات درست و مورد اعتماد در مورد واکسن‌های آلوده مدرنا در ژاپن را، با پرهیز از قضاوت پیش هنگام و ایجاد ترس از واکسیناسیون، در اختیار خوانندگان قرار دهد.

تا به حال واکسن در برابر تمامی واریانت‌های موجود اثربخش کافی از خود نشان داده‌اند و در کاهش مرگ و میر نیز موثر بوده‌اند.

آلودگی واکسن های مدرنا در ژاپن احتمالا ذرات فلز هستند

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243003 ساعت خبر : 3:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243003
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات