واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۰ آغاز شد

واکسیناسیون متولدین ۱۳۶۰ آغاز شد

به گزارش گلونی حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا در تمام کشور ۲ سال کاهش یافت.

از هم‌اکنون تمامی افراد ۴۰ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۰ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند. برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.

هم‌چنین افراد ۱۸ سال به بالا از خانواده کادر درمان، پزشکان و پرستاران سراسر کشور، که کد ملی آنها در اختیار مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت قرار گرفته، افراد ۳۰ تا ۳۹ سال (متولدین ۱۳۶۱ تا ۱۳۸۰) که ساکن استان‌های آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام کنند.

همچنین دانشجویان و طلاب سراسر کشور، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی (۳۰ سال به بالا)، بیماران نادر و معلولان اعلام شده از سوی سازمان بهزیستی، استادان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، معلمان، هنرمندان، خبرنگاران و کارکنان حمل‌ و نقل عمومی می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌ نام فرمایند.

گفتنی است وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در کشور، اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار تا امروز، دوشنبه ۲۲ شهریورماه، مجموعاً ۲۴ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۷۵۰ نفر دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

تا امروز ۱۲ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۵۹۸ نفر دوز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند.

با احتساب این تعداد مجموع دوزهای واکسن تزریق شده در کشور به شمار ۳۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۳۴۸ مورد رسید.

درباره واکسن کرونا بیشتر بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245135 ساعت خبر : 8:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245135
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات