گلونی

کنشگری جمعی و جنبش مدنی آنلاین در محاق طرح صیانت

وبینار چشم انداز کنشگری جمعی و جنبش مدنی آنلاین برگزار شد

وبینار چشم انداز کنشگری جمعی و جنبش مدنی آنلاین برگزار شد

وبینار چشم انداز کنشگری جمعی و جنبش مدنی آنلاین برگزار شد

به گزارش گلونی طرح صیانت کاربران از فضای مجازی موضوعی است که این روزها ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی را تخت تاثیر قرار داده است.

پژوهشگران و فعالان اجتماعی نیز در تلاش هستند تا آینده‌ای که این طرح از جنبه نیروی انسانی رقم خواهد زد را پیش‌بینی کنند تا بتوانند با برنامه‌ای مشخص، در آینده به خوبی عمل کنند.

از این روز این وبیناری در راستای کنشگری جمعی و جنبش مدنی با حضور کارشناسان مربوطه و با همکاری انجمن علمی دانشجویی مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه علامه طباطبایی و پایگاه خبری گلونی برگزار شد.

در این وبینار ابتدا حامد بیدی، طراح و مدیر استارتاپ اجتماعی کارزار، دیزاینر و کنشگر دیزاین، در خصوص فعالیت و کنشگری در فضای مجازی صحبت کرد و به تعریف فعالیت اجتماعی و مدنی در فضای مجازی پرداخت.

دکتر سیامک زند رضوی، استادیار بازنشسته دانشگاه علوم اجتماعی کرمان، جامعه‌شناس نیز در بحثی گسترده‌تر، توضیح داد که موضوع مد نظر جامعه شناسی مردم‌مدار است.

وبینار چشم انداز کنشگری جمعی و جنبش مدنی آنلاین

نماشای گلونی را دنبال کنید

طبق صحبت‌های دکتر سیامک زند رضوی، جامعه شناسی مایکل بوروی در سال 2005 به چند دسته تقسیم می‌شود: جامعه شناسی حرفه‌ای، جامعه شناسی انتقادی، جامعه شناسی سیاست گذار و جامعه شناسی مردم‌مدار.

هدف جامعه شناسی مردم مدار در حقیقت عمومی‌سازی بینش و روش جامعه‌شناسی است به طوری که همه توانایی این را کسب کنند که حتا از دوران کودکی، پدیده‌های اجتماعی را در بستر تاریخی بررسی کنند.

اگر امروز از بحث صیانت صحبت می‌شود، می‌توان به دورانی که ویدیو مخفیانه جابه‌جا می‌شد، رجوع شده و عملکرد افراد جامعه بررسی شود.

همچنین این پدیده ها باید از چند وجه و در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و … بررسی شود.

در اصل تغییر پدیده‌های اجتماعی ممکن نیست مگر اینکه گروه‌های ذی نفع مرتبط با مسئله وارد میدان عمل شوند و به شکل مقاوت در برابر قدرتی که مسئله را تحمیل کرده است به میدان بیایند.

بخشی از این موضوع به فضای مجازی رسیده و با این وجود اصل داستان باید در بین جوامع بزرگ و کوچک بررسی شود.

برای بهره‌مندی حزئیات بحث کنشگری جمعی و جنبش مدنی آنلاین در محاق طرح صیانت، وبینار را به طور کامل تماشا کنید.

درباره طرح صیانت از حقوق کاربران بیشتر بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل