گلونی

چرا ایرانی‌ها به الهام علی اف استاندار باکو می‌گویند؟

چرا ایرانی‌ها به الهام علی اف استاندار صهیونیست باکو می‌گویند؟

چرا ایرانی‌ها به الهام علی اف استاندار صهیونیست باکو می‌گویند؟

چرا ایرانی‌ها به الهام علی اف استاندار صهیونیست باکو می‌گویند؟

به گزارش گلونی مدتی‌ است که الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و برخی مقامات این کشور، با عبور از خط قرمزهای دیپلماتیک، با دم شیر کشور ایران و میهن‌پرستی ایرانی‌ها بازی می‌کنند.

در تازه‌ترین اتهام علی اف مدعی شده است که کامیون‌های ایرانی از قبل از آن‌که کنترل منطقه قره‌باغ کوهستانی در پاییز سال گذشته از ارمنستان در اختیار جمهوری آذربایجان قرار گیرد، به طور منظم به صورت غیرقانونی وارد قره‌باغ می‌شدند.

وی سپس با اظهار اینکه آذربایجان از ایران خواسته بود که کامیون‌ها وارد خاک قره‌باغ نشوند، گفت: «ما کنترل جاده‌ای را از طریق سرزمین (جمهوری) آذربایجان آغاز کردیم و ارسال کامیون‌های ایران به منطقه قره باغ متوقف شد».

صحبت‌های یک کارشناس سیاسی:

نماشای گلونی را دنبال کنید

الهام علی اف ایران را به ارسال مواد مخدر به شکل غیرقانونی از این مرز به سمت اروپا نیز متهم کرده است که واکنش مقامات ایران را در پی داشت.

اظهارات مدعیانه و شاخ و شانه کشیدن‌های کشور کوچک جمهوری آذربایجان که کمتر از صد سال قدمت دارد و پیشتر جزوی از خاک ایران بوده، داد بسیاری از ایرانی‌ها را درآورده است.

بسیاری از آن‌ها که به تفکر ایران‌شهری باور دارند، این اظهارات را نتیجه تحریک و حمایت اسرائیل و دیگر دولت‌ها از مقامات باکو می‌دانند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و با میانجیگری روسیه، این جنگ با توافق آتش‌بس پایان یافت.

این روزها اما آذربایجان و شخص علیف با ناامن کردن خطوط مرزی و اظهارات بی اساس باعث ایجاد تنش‌های تازه‌ای در منطقه شده است.

واکنش مردم ایران به لفاظی‌ها الهام علی‌اف و استاندار صهیونیست باکو خواندن وی در شبکه‌های مجازی اما بسیار خواندنی است.

نباید اجازه داد که قلدرمآبی امثال علیف و لفاظی‌های بی پایه او، خم به ابروی همدلی و همبستگی مردم ایران زیر پرچم مقدس ایران و تفکر ایرانشهری بیاورد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل