گلونی

پیام امیر جعفری برای درگذشت فتحعلی اویسی

پیام امیر جعفری برای درگذشت فتحعلی اویسی

پیام امیر جعفری برای درگذشت فتحعلی اویسی

پیام امیر جعفری برای درگذشت فتحعلی اویسی

به گزارش گلونی در پی درگذشت فتحعلی اویسی، امیر جعفری در صفحه خود نوشت:

پیام امیر جعفری

«ای وای که دریغ از عمر رفته. آقای اویسی، فَتل خان …خوشتیپ، جنتلمن، هنرمند، خوش خنده، خوش صدا… برای تو که به واقع فزاینده هنر بودی و دلیل خنده خاطرات روزهای خوبی که همه شهر با لبخندتون قشنگ می‌شد.

هر چقدر خواستم خاطره‌ای ازتون بنویسم نشد چون همه لحظه‌های در کنار شما برای همه ما خاطره بود. در مقام استادی بسیار ازتون آموختم و در مقام هنرمندی «مونولوگ‌ها»، «اکت‌ها»ی تکرار نشدنی و ماندگار طنزتون که تعابیر رو چنان مال خود می‌کردید که کار از تحسین هنرمندی‌تان هم می‌گذشت… همیشه جزیی از بهترین خاطرات کارهایم است …فاتح قله هنر «طنز».

سال‌ها بخش زیادی از خاطرات ما در قاب تلویزیون توسط شما رقم خورد و افتخار می‌کنم که در «بدون شرح» و «کمربندها را ببندیم» در کنارتون بودم.

نبودتان در این دنیا بسیار برایم تاثر برانگیز است. یاد و خاطره‌تان جاویدان و روح نجیب و آزاده‌تان در آرامش باشد. خدانگهدار.

امیر جعفری»

گفتنی است فتحعلی اویسی که از چندی پیش در بیمارستان بستری و به کما رفته بود، صبح سه شنبه، ۱۳ مهرماه درگذشت.

این هنرمند زاده ۲۱ دی ۱۳۲۴ و فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود و در خوانندگی هم دستی داشت.

فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار فعال بود. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های «ناخدا خورشید» (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، «سرب» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، «هی جو» (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، «بانو» (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، «جهان پهلوان تختی» (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و «مومیایی ۳ » (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده‌ است.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل