گلونی

سریال آمریکایی خدمتکار و نمایشی از یک زندگی واقعی

سریال آمریکایی خدمتکار و نمایشی از یک زندگی واقعی

سریال آمریکایی خدمتکار و نمایشی از یک زندگی واقعی

سریال آمریکایی خدمتکار و نمایشی از یک زندگی واقعی

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی این روزها که همه از بازی مرکب حرف می‌زنند، سریالی به آرامی در حال رقابت و خودنمایی در برابر دیگر مجموعه‌های شبکه‌‌ی خانگی است و پیش‌بینی می‌شود بعد از این سریال کره‌ای، پرمخاطب‌ترین باشد، با این تفاوت که خدمتکار برخلاف بازی مرکب هیجان زیادی به لحظات مخاطب تزریق نمی‌کند اما، در نوع خود در درگیر کردن احساسات و عواطف انسانی بیننده،حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

خدمتکار یا Maid، یک مجموعه تلویزیونی درام آمریکایی است که با الهام از خاطرات استفانی لند و توسط مولی اسمیت متزلر ساخته شده است.

استفانی لند (متولد سپتامبر 1978) نویسنده‌ای آمریکایی است که پیرامون فقر در ایالات متحده می نویسد.

استفانی در خانواده‌ای متوسط بزرگ، و پس از تصادف رانندگی در سن 16 سالگی دچار نوعی اختلال استرس پس از حادثه شد. او در اواخر بیست سالگی فرزند اول خود را به دنیا آورد و مادری مجرد شد که برای حفظ خانواده‌اش به خدمتکاری خانه‌های مردم روی آورد. این دوره از زندگی استفانی به او کمک کرد تا بعدا در مورد فقر و سیاست‌های عمومی بتواند بنویسد. کتاب خدمتکار استفانی لند با موضوع تلاش‌های یک مادر در برابر فقر،در سال 2019 توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کند.

سریال آمریکایی خدمتکار

داستان خدمتکار با فرار شبانه مادری جوان به همراه فرزند خردسالش از خانه شروع شده و در ادامه مخاطب شاهد تلاش‌های این مادر برای پیدا کردن پناهگاهی برا خود و فرزندش است که قصد ندارد دیگر به زندگی با همسر همیشه مست خود بازگردد و زندگی با ترس و دلهره را هر لحظه تجربه کند.

الکس با تمام ترس و تنهایی‌اش به دنبال شغلی برای پیدا کردن منبع درآمد و مکانی برای اقامت می‌گردد اما چون مهارت خاصی و تحصیلات دانشگاهی ندارد تنها شغل پیش روی او برای ادامه‌ی حیات، نظافت و کار کردن در خانه مردم است که الکس این کار را برای برنگشتن به زندگی قبلی خود، قبول می‌کند.

چهره و شخصیت معصوم این مادر با بازی سارا مارگارت کوالی از دیگر جنبه‌های مثبت سریال خدمتکار است که در جهت همدردی و همراهی مخاطب با این مادر نقش به سزایی داشته است.

سارا مارگارت کوالی متولد ۲۳ اکتبر ۱۹۹۴، هنرپیشه و مدل اهل ایالات متحده آمریکا است که به واسطه‌ی حضور مادرش، اندی مک داول در عرصه بازیگری، در کودکی با حضور در کلاس های رقص باله به عنوان یک بالرین آموزش دید و مدت کوتاهی حرفه مدلینگ را دنبال کرد. او اولین بار با بازی در نقشی جزئی در فیلم درام پالو آلتو ۲۰۱۳ مقابل دوربین رفت و اندکی بعد به دلیل بازی در نقش یک نوجوان مشکل دار در سریال درام اچ‌بی‌او و سریال بازماندگان به شهرت رسید.

این سریال را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل