گلونی

سریال خسوف و عاشقانه ای بلند از مازیار میری

سریال خسوف و عاشقانه ای بلند از مازیار میری

سریال خسوف و عاشقانه ای بلند از مازیار میری

سریال خسوف و عاشقانه ای بلند از مازیار میری

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی خسوف مجموعه‌ای عاشقانه به کارگردانی مازیار میری و تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان است که از جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در پلتفرم نماوا منتشر شد.

قصه‌ی خسوف با اعتصاب دانشجویان دختر در سلف غذاخوری دانشگاه آغاز و همین اعتراض سبب شروع داستان، با بحرانی شخصی برای کاراکتر اول این سریال یعنی آتیه ناصر، سردسته دانشجویان معترض می‌شود.

در ادامه قسمت اول دوستان دانشگاهی این دختر برای کمک به او و جلوگیری از اخراجش از دانشگاه، دست به کارهای نامعقولی زده که همین امور سبب پیش آمدن بحران بعدی و وخیم شدن اوضاع پیش از قبل می‌شود.

سریال خسوف

در مورد اینکه سریال خسوف مجموعه‌ای قوی در ژانر خود خواهد بود یا نه، قضاوت کمی زود به نظر می‌رسد اما آنچه در قسمت اول پیداست دم‌دستی و کم‌عمق بودن حوادث ابتدایی سریال به عنوان دست‌آویزی برای به چالش کشیدن قصه و شخصیت‌های موجود در آن است که پتانسیل کافی و منطقی برای شروع ماجرایی بلند را ندارد.

گفتنی است قسمت اول خسوف به شدت شبیه داستان فیلم رخ دیوانه است که چند جوان ناخواسته در مسیری پیچیده و دلهره‌آوری می‌افتند و عیار رفاقت هر یک در این مسیر مشخص می‌شود.

قطعا با کمی فکر و نو‌آوری در فیلمنامه می‌شد که اینچنین مجموعه بلندی با بحران ناب و پیچیده‌تری شروع شده و ادامه قصه را به طور جدی‌تری به چالش بکشد.

از دیگر ویژگی‌های سریال خسوف حضور بازیگران کمتر دیده‌ شده یا کار اولی، همچون مینو شریفی و سجاد بابایی در کنار امین تارخ، علی عمرانی و دیگر بازیگران چهره سینما و تلویزیون است که، در ادامه باید دید به موفقیت کار کمک می‌کنند یا در جهت منفی آن.

مینو شریفی بازیگر جوان کردستانی است که پیش از این با بازی در فیلم درخت گردو به کارگردانی محمدحسین مهدویان برای اولین بار به سینمای حرفه‌ای معرفی و در اولین حضورش نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر به خاطر این فیلم شد.

موسیقی تیتراژ پایانی این مجموعه نیز با شعری از حسین غیاثی به نام کجا بودی، توسط محسن چاوشی اجرا شده ‌است.

این فیلم را می‌توانید از نماوا تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده:  هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل