گلونی

عملیات انتحاری در قندوز را نمی‌توان از طالبان جدا دانست

عملیات انتحاری در قندوز را نمی‌توان از طالبان جدا دانست

عملیات انتحاری در قندوز را نمی‌توان از طالبان جدا دانست

عملیات انتحاری در قندوز را نمی‌توان از طالبان جدا دانست

به گزارش گلونی حجت‌الاسلام اکبری، عضو شورای مهاجرین افغانستانی درباره وضعیت افغانستان و عملیات انتحاری در قندوز گفت:

شهادت هموطنان خود در مسجد سیدآباد قندوز را تسلیت عرض می‌کنم. امروز تلخ‌ترین اتفاقات زیر سایه امارت اسلامی طالبان در حال وقوع هستند.

با توجه به بیانیه داعش مبنی بر اویغوری بودن عامل عملیات امروز، نمی‌توان طالبان را از این مسئله جدا دانست، چرا که پیش از این اویغور‌ها در پنجشیر به نفع طالبان در حال جنگ با مردم بودند.

طالبان تغییر نکرده‌اند، بلکه جنایتکارتر از قبل شده‌اند. تنها تغییر آنها در ظاهرسازی‌‌شان برای به رسمیت شناخته شدن در جوامع بین‌المللی است.

به عقیده من حادثه امروز از سوی طالبان و در امتداد کوچ اجباری شیعیان و برای ایجاد ترس در شیعیان و اقوام دیگر و به نوعی با هدف قدرت‌نمایی برای کشورهای دیگر بوده است.

برخلاف ادعای طالبان، کوچ اجباری در مناطق شیعه‌نشین همچنان در سطح وسیعی جریان دارد و نه تنها به مردم اجازه بردن اموال و دام‌ها داده نمی‌شود، بلکه گفته شده که باید اجرت چهل سال گذشته را نیز پرداخت کنند.

ما امروز نه تنها به جبهه مقاومت ملی امیدوار هستیم، بلکه تا پایان سال شاهد فراگیر شدن مقاومت و یک قیام ملی خواهیم بود.

طبق بیانیه رسمی وزارت امر به معروف طالبان، در ظاهر تنها فقه حنفی در امارت اسلامی پذیرفته است و باقی مذاهب مورد قبول نیستند. در صورتی که اعمال آنها مطابق هیچ فقهی نبوده، بلکه مطابق با مکاتب سیاسی پاکستان و … است.

شورای علما و دیگر نهادهای دینی و برادران اهل سنت در تلاش هستند تا ماهیت اصلی طالبان را به جهانیان نشان دهند.

چرا طالبان احکام مربوط به حوزه زنان را در مناطق طالب‌نشین و پشتون والی (نظام و سنت رفتاری قبیله‌ای در میان پشتون‌ها)، مانند نورستان اجرایی نمی‌کند؟ در آنجا زنان بدون حضور محرم شرعی در جامعه فعالیت می‌کنند. چرا جلوی سنت دختر‌فروشی در آن مناطق گرفته نمی‌شود؟

به عنوان یک روحانی دو خواهش عمده از مردم دارم:

۱: با توجه به بایکوت خبری و رسانه‌ای موجود در افغانستان، لطفا صدای این مردم باشید و سکوت نکنید تا بتوان افکار عمومی را به مسائل جاری جلب کرد.

۲: در هر کجا که هستید کمک مالی به جبهه مقاومت ملی را فراموش نکنید. با توجه به سرد شدن هوا مشکلات بسیاری پیش روی نیروهای مقاومت قرار دارد.

در امر مقاومت، شخص مهم نیست، بلکه داعیه عمومی مهم است. داعیه جبهه مقاومت ملی حفظ حقوق بشر و آزادی زنان و دموکراسی و عدالت است. ما از این داعیه حمایت می‌کنیم.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل