گلونی

فیلم گرگ بازی و بازی با وقت و ذهن مخاطب

فیلم گرگ بازی ، بازی با وقت و ذهن مخاطب است

فیلم گرگ بازی ، بازی با وقت و ذهن مخاطب است

فیلم گرگ بازی ، بازی با وقت و ذهن مخاطب است

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی فیلم سینمایی گرگ‌بازی، فیلمی به کارگردانی عباس نظام‌دوست و تهیه‌کنندگی محمدعلی نجفی محصول سال ۱۳۹۶ است.

گرگ‌بازی داستان دختری است که برای پیدا کردن سرمایه‌گذار برای نمایش خود که نمایشی با محتوای گرگ‌بازی است، غریبه‌ای را به جمع دوستانه خود دعوت می‌کند تا از نزدیک با این بازی آشنا شود. برای این کار پرستو خانه قدیمی و متروکه مادربزرگ خود را انتخاب و دوستان خود را دور هم جمع می‌کند، اما با شروع بازی و وارد شدن مهمانان غریبه به آن، بازی رفته‌رفته تغییر شکل داده و جدی می‌شود.

گرگ‌بازی در این فیلم، نوعی بازی مافیاست که در طی آن شهروندان باید گرگ‌های جمع خود را پیدا کنند تا شهر به دست آن‌ها نیفتد.

در این اثر بیننده با چند بازی تو در تو روبه‌رو است که تا آخر نیز چون کاراکترهای فیلم، متوجه واقعی یا صرفا بازی بودن آن نمی‌شود.

فیلم گرگ بازی و بازی با وقت و ذهن مخاطب

این فیلم سبک تازه‌ای برای بیان روایت انتخاب کرده است و همین که در قالب یک بازی، درصدد بیان قصه‌ اصلی بوده خود نوعی نوآوری است اما متاسفانه هدف اصلی فیلم، انگیزه کاراکترها و به‌ طور کل موضوع اصلی، در بین این پیچیدگی گم شده است.

سه بازی مختلف در این فیلم در حال نمایش است؛ بازی اصلی، بازی روی صحنه نمایش، بازی دادن پرستو و جمع دوستانش توسط تازه‌وارد‌ها.

در اینکه دیدن این فیلم نیازمند دقت و توجه زیادی است شکی نیست اما به نظر می‌آید خود فیلمنامه‌نویسان نیز در میان بازی‌ها ابتدا، میانه و انتهای قصه را گم کرده و در نهایت فیلمنامه‌ای بی‌سر‌و‌ته نگاشته‌اند، چراکه هریک از این سه بازی نیازمند شروع و پایانی است که هرچند به صورت روایتی غیر خطی در طول فیلم به نمایش در‌می‌آیند، اما لازم است در پایان فیلم بیننده با کنار هم قرار دادن قطعه‌های پازل هر قصه، به قصه‌ای واحد برسد و آن را درک کند. در گرگ‌بازی قطعه‌های هر سه بازی ناقص است و برای همین است که مخاطب بعد از پایان فیلم، حس از دست دادن زمان خود برای فیلمی نامفهوم را تجربه می‌کند.

در فیلم کاراکترهای زیادی وجود دارد که در ابتدا و میانه فیلم سعی بر معرفی آنان از طریق نمایش قسمتی از حال و گذشته آن‌ها بوده است اما این نوع توصیف نیز، کمک شایانی به داستان اصلی نکرده و در واقع بود و نبودش فرقی به حال فیلم نداشته است!

فارغ از بیان ناموفق قصه، بازیگران این فیلم بازیگرانی حرفه‌ای‌اند از جمله هانیه توسلی، علی مصفا، نگار جواهریان و … که ترکیب‌شان با بازیگران ناحرفه‌ای اثر، در صورت درست بودن فیلمنامه و قوی بودن دیالوگ‌ها، می‌توانست در موفقیت فیلم،اثر بسزایی داشته باشد.

این فیلم را می‌توانید از فیلیمو تماشا کنید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

خروج از نسخه موبایل